Bu kitabı bitirince yaşama sevinci ile doldum. Sanki hep içten içe düşündüğümüz ama bilinç düzeyine çıkmasına izin vermediğimiz, hiç dillendirmediğimiz, hatta aklımıza geldiğinde hemen uzaklaştırdığımız düşünceler olur ya. İşte Meursault(ana karakter),bana bu hep gizlemiş olduğum hatta içten içe hissettiğim şeyleri dışarı çıkarttı. Ben de bir yabancıydım. Her şeye olmasa da birçok şeye. Ama en etkilendiğim kısım daha doğrusu söz şu oldu. Eskiden mutluydum. Şimdi hala mutluyum. Hani hep olumsuz bir olay gelmeden içinde bulunduğumuz vaziyetten şikayet ederiz ya. Sonra o durumu bozulunca onu özler ve geri gelmesini ister. Sevgilimizden ayrılırız sonra birleşmek isteriz. Hata yaparız, yapmamayı zamana gidip değiştirmeyi isteriz. O zamanlarda mutluysa yani eskiden mutluysak aslında hala mutluyuz demektir. Çünkü insan hayatta kaybedeceği çok şey olan bir canlıdır. O zaman onları kaybetmeden huzurlu olalım ve mutlu olalım. Tabi tüm bunları yaparken Meursault dediği daha doğrusu içinden geçirdiği sözü de unutmamak lazım: Hayata duyulan sevgi, yaşamın umutsuzluğunu tatmadan olamaz...
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2025137,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kısacık bir kitap ve bir çırpıda bitiveriyor. George ve Lennie'in yolculuğunu anlatan bir kitap. İnanılmaz etkilendim. Hikaye öyle yalın ve güçlü anlatılmış ki ne zaman başladım ve ne zaman bitirdim farkında bile değilim. Hayat böyle işte. Ne yazık ki böyle.
Bir ülke nasıl kalkındırılır, huzur ve sükunet içinde nasıl yaşanmalıdır gibi sorunları inceleyen ve çözüm üreten bir kitap. Cehaletle nasıl mücadele edeceğimizi de anlatıyor. Umutsuz olmamamız gerektiğini de ama ben zaten çoktan umudumu kaybetmiştim. Belki daha öncesinde okusam daha tutkulu olabilirdim.
Vasatın altı bir kitap. Olayı halen anlamadım. Son 5 sayfasında heyecanlanmadım değil. Ama hepsi o kadar. Zaman kaybı. En azından benim için. Defagooooo, Defagoooooo....
Akıcı ve güzel bir kitap. Bir anda okudum bitti. Kitap formatı da güzel. Sonu daha etkileyici olabilirdi ama bu haliyle de güzel. Ben beğendi. Boş vaktiniz de okuyun. VERİTY ile tanışmak isterdim. Sevdim.
Spoiler
Ben verity'e inanıyorum. Rahatlamak için o yazıları yazmıştır. Eğer bizi manipüle etmeye çalışsaydı o notları saklamazdı gibi geliyor daha kolay yere koyabilirdi. Jeremy tam dayaklık. Gidip kadıncağıza kıyıyor. Hikaye boyunca verity'e sinir oldum ama bana bazı şeyler mantıksız geliyordu. Bir insan durduk yere otobiyografisinde bunları böyle korkunç şeyler yazmaz. Terapi için olabilir. En nihayetinde biri okuyabilir.
Hikaye formatı çok güzeldi. Aşırı akıcı ve beğendim. Sonu daha farklı olabilirdi. Büyük potansiyel kaçmış gibi. 20-30 sayfa daha devam etsin isterdi.
Lowen ve Jeremy kadıncağızı öldürüyorlar ve beraber yaşıyorlar. Bunların Allah cezasını versin. Acımasız caniler. Verity için üzüldüm.
Bu tarz kitap önerin. Popüler kültür sevmiyorum ama artık ben de popüler kültüre tapmak istiyorum. Bu tarz kitaplar için ulaşırsınız sevinirim.
VerityColleen Hoover · Independently Published · 20186,9bin okunma