Artık altmışlı yaşlarında olan Leonardo'nun sağlığı da bozulmaya başlar.Kardinalin sekreteri Antonio de Beatis'e göre, "1517' de Leonardo'nun sağ eli 'felç' olmuştur". Beatis, sözlerine devam ederek,felcin Leonardo'nun
resim yapmasına engel olduğunu da söyler.
Şöyle yazar not defterine:"Kötü niyetli biri anatomi çalışmalarıma engel oluyor, beni hem papaya hem de hastaneye ispiyonluyor." Leonardo'nun zamanını
çürümeye yüz tutmuş kadavralarla geçirdiği yolundaki bu ve benzeri ihbarlar papayı o kadar rahatsız eder ki Leonardo'nun Roma' da başarıyı yakalama umutlarının boşa çıkacağı giderek daha açık bir şekilde görülür.