Hava kötü dediğimde sadece havadan söz etmediğimi anlamak bu kadar zor mu?...İlle de ben bu hayattan bıktım , türünde sözlermi etmeliyim?...Yanında olmanı istiyorum diyemediğim için bu yağmur içimi ıslatıyor dediğimi nasıl anlamaz?...düpedüz, sarıl bana dedikten sonra, sarılmanın ne anlamı kalır!..olmayacak duaya amin deme duygusunu yaşıyorum sürekli.
Zülfü Livaneli
Akıl sağlığı uzmanları insanlara senelerce, sosyal destek olmadan psikolojik açıdan sağlıklı olabileceklerini, 'siz kendinizi sevmezseniz, kimse sizi sevmez' fikrini öğretmiştir. Kadınlara erkeklere, erkeklere de kadınlara ihtiyaçları olmadığı söylenmiştir. İlişkileri olmayan kişilerin çok ilişkisi olan kişiler kadar sağlıklı olduğuna inanılmıştır. Bu görüşler insan türünün en temel biyolojisine ters düşüyor: bizler memeli hayvanlarız, o yüzden de derinden ilişkili ve birbirine bağlı insan teması olmadan hiçbirimiz hayatta kalamazdık. İşin gerçeği sevilmiş olmadan ve sevilmeden kendinizi sevemezsiniz. Sevme kapasitesi tek başınalıkla inşa edilemez.