Şöyle demezsiniz; "Hey! Dur bir dakika, ben sınavımdan yüz almak istemiştim. Dün gece boyunca dua etmiştim. Yine de kırk aldım. Bu ne Allah'ım? Ben doğru sipariş vermiştim!" Biz bunu diyecek kadar ileri gidemeyiz.
Bizler hizmet etmek zorunda olduğu müşterisiymişiz gibi davranmak Allah'ın vazifesi değil.
Dua bir restoranda sipariş vermece değildir. Bir sipariş verdiğinizde, ücretini öder ve istediğiniz ürünü alırsınız. Patates kızartması için sipariş verdiğinizde örneğin, önünüze bir hamburger gelmemesi gerekir.. Dua ettiğimizde ise 'hiçbir' ödemede bulunmayız. Hiçbir şey ödemediyseniz, o zaman bir beklenti içerisinde olmazsınız, önünüze gelenlerle ilgili şikayet etme hakkınız da olamaz.