Kitap Kadın

9/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
Ben, AMİR "Kader bazı insanların ruhunda derin yaralar açar." Savaşın unutulan çocuğu #benamir i okuduktan sonra benim de içimde derin ve sızlayan bir yara oluştu #sinanakyüz yine yalın anlatım dili ile yormadan, okuyucuyu sıkmadan,gerçek bir olaydan esinlenerek yazmış Ben,Amir'i. Bosna Savaşı, büyük bir soykırım, kadın,erkek,çocuk demeden katledilen insanlar. İşkence ve tecavüz kamplarında zorla hamile bırakılan kadınlar. Hatta daha çocuk yaşta genç kızlar. İşte; Amir de kara leke olarak adlandırılan istenmeyen, çocuklardan. On yaşında sokakta arkadaşları ile oynarken çıkan bir kavga esnasında piç olduğunu, gerçek anne ve babasının ailesi sandığı kişiler olmadığını öğrenir Amir. O gün dünyası başına yıkılır, hep piç.hem hiç biridir artık. Bu ruhu yaralı gencin en büyük şansı onu doğdu gün hastaneden alıp evlerine getiren ailesidir. Hemşire bir anne, doktor bir abla ve baba. O gün eline bir mavi dosya verir anne bildiği kadın. Bu dosyada Amir'in doğum evrakları vardır. Anne Adı: Amina Terziç Baba Adı: - Yok. Bir çizgi. Bay Çizginin oğludur Amir. Geçmişi ile yüzleşip yaralarını sarmak isteyen Amir, onu doğuran gerçek annesi ile yüzleşir. Annesinin ağzından ailesi ve kendi başından geçenleri okurken ben insanlığımdan utandım desem azdır Bu nasıl bir Dünya böyle? Neden? Niçin? Genç kadının, "doğurdum ama hiç doğurmamış saydım.Hiç benim olmamış gibisin.Çünkü sen benim alnımdaki kara bir lekesin."der. Amir de hayır diye haykırır. Ben kara bir leke değilim. Ben bir piç değilim. Ben bir lanet değilim.Ben bir şerefsiz değilim. Ben sadece hasarlı biriyim. Ben sadece ruhu yaralı biriyim.Tıpkı senin gibi anne." Annesi ile yüzleşirken Bay Çizginin kim olduğunu da öğrenir Amir. Yani babasının kim olduğunu. Onunla da yüzleşir. Fakat kitabın sonunda küçük bir ayrıntı daha var.
1000Kitap
Ben AmirSinan Akyüz · Alfa Yayıncılık · 20231,818 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2026 7. kitabı
Asılacak Kadın Okumayı uzun zamandır ertelediğim kitaplardan birisiydi #asılacakkadın Tam da gündemde kız çocuklarına karşı yapılan çirkinlikler boy gösterdiği zamana denk geldi okumam.Benim yüreğim Meleğin hikayesini okuyama dahi zor dayandı O masum çocukları düşündükçe kahroluyorum. Bu konu üzerinde sanırım ne yazsak, ne konuşsak az kalır. Kelimeler yetersiz içimde ki acıyı tarif etmeye. #pınarkür de gerçeklere dayanan bu olayı dinlediğinde ve asılan kadının fotoğraflarını gördüğünde yirmi bir yaşındadır. Uzun süren bir çalışma sonrasında roman okuyucu ile 1979 yılında buluşur. Yine yasaklar ve sansür gelir. Kitap film olarakda izleyici ile buluşur. Kitap, kadınların para ile alınıp satılması geleneğinden tutunda, küçük savunmasız bir kızın dış dünyadan kopartılarak bir sapığın hastalıklı ve korkunç dünyasına hapsoluşunu,ezilişini,sömürülüşünü, zavallı Meleğin çektiği türlü eziyetleri ağzını açmadan nasıl bir insandan nesne haline dönüştüğünü anlatıyor. Buna anlatmak değil de resmen yaşamak diyebilir. Çünkü kitap Bilinç Akımı tekniği ile yazıldığı için karakterlerin yaşadığı olayları zihinlerinde tekrar hatırlamaları ile okuyucuya sunuluyor. Üç bölümden oluşan kitapta,ilk başta farklı izlenimler olsada en son Meleğin savunmasını okurken gerçekler bir tokat gibi vuruyor yüzümüze. Halen okumamış olan varsa mutlaka okuyun derim. #okudumbi̇tti̇ #canyayınları #kadınlar
1000Kitap
Asılacak KadınPınar Kür · Can Yayınları · 202611,7bin okunma
10/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2026 6. kitabı
Yalnız Seni Arıyorum "Bir de sevgilim vardır, pek muteber, İsmini söyleyemem, Edebiyat tarihçisi bulsun" demiş Orhan Veli Kanık. Sevgilisi kim mi dersiniz? Samet Ağaoğlu'na göre Rönesans gibi bir kadın, Cemal Süreya ya göre ise Cumhuriyet dönemi küçük burjuva duyarlılığının anası. Atatürk ile üç kez dans etmiş. Bir çok edebiyatçı ve şaire ilham olan dönemin en güzel öğretmenlerinden Nahit Hanım. Tanınmış bir ailenin kızı olan Nahit Gelenbevi, arkadaşları ve çevresi ile birlikte Cumhuriyetimizi ilmek ilmek işleyenlerden. Eğitimci Halil Vedat Fıratlı ile evlidir. Orhan Veli de eşinin öğrencisi. Ve Orhan Veli deli gibi tutulur Nahit Hanım'a. O dönemde aşklar nasıl yaşanır? Tabi ki mektuplar ile ve bir de içinizde şairlik varsa bu mektuplar yanık yanık Sevda kokar. Günümüzde hala dilden dile dolaşan bir çok şarkı ve şiirin yazılmasına sebep olurlar. Orhan Veli, Nahit Hanım'a 1947 yılından 1950 yılına kadar, 62 mektup ve bir telgraf yollar. Bazılarında tarih yoktur. Ama yayınevi olayları inceleyerek bir sıraya koymuş. İşte bu mektuplarda gerçek bir aşka, aşık bir erkeğe, dönemin ekonomisine,bir şairin var olmak için nasıl mücadele ettiğine tanıklık edeceksiniz. Talihsiz bir kaza (yolda ki çukura düşme) sonucu beyin kanaması nedeniyle genç yaşta yaşamını yitiren Orhan Veli'yi biraz daha yakından tanıyacaksınız. İçinizde ince bir sızı oluşacak okurken. Keşke biraz daha yaşasaydı diyeceksiniz benim gibi. Şimdiden keyifli okumalar diliyorum #yalnızseniarıyorum #orhanveli̇ #nahithanım #yapıkrediyayınları #okudumbi̇tti̇
1000Kitap
Yalnız Seni ArıyorumOrhan Veli Kanık · Yapı Kredi Yayınları · 20245,1bin okunma
Puan vermedi·408 syf.··
Beğendi
·
2026 2. kitabı
O YIL Son günlerin en çok tepki alan ve okuyucuları ikiye bölen kitap; O Yıl... Hakkında çok fazla olumlu ve olumsuz yorumlar okuduğum için merak ederek okudum. Evet biraz Ermenilerin ülkeden sürülmesi konularında Türk askeri ve Osmanlı ya fazla yüklenilmiş gibi. Talat ve Enver Paşa nın vatan sevgisi çarpıltılmış olabilir. Ama bu konularda daha ayrıntılı kitaplar okumak isterim. Hatta öneri Tarih kitaplarına açığım. Biraz da kendim araştırmalar yapacağım. Öncelikle yazarın Osmanlı dörtlemesi dediği serinin sonuncu kitabı olduğu için diğer kitapları okumadan da yorum yapmak yanlış aslında. Kılınç Yarası Gibi ve İsyan Günlerinde Aşk ı okumadım. Ölmek Kolaydır Sevmekten i okumuştum. Diğer kitaplarda okuyup tekrar bir durum değerlendirmesi yapmak istiyorum Kitaba gelince aşırı akıcı, tarihi olaylar ve bağlantılar sıkmadan ilerleyip gidiyor. Tek üzücü yanı ise her zaman ki gibi savaşta açlıktan ve hastalıklardan ölen masum çocuklar. Hangi dinden olursa olsun suçsuz kadınlar. Ölüleri köpeklerin yediği,kendi canını yaşaması için satmak zorunda kalan çaresiz ana babalar. Bunlar belkide iki taraflı yaşan gerçekler. Bu bölümleri okurken çok zorlandım. Ve hep neden savaş? dedim. Ve niye hala savaş? Bir diğer ilginç taraf ise, kitabı bize ölüler ile konuşan Osman adında bir genç anlatıyor. 1915 Çanakkale ve Conkbayırında verilen mücadele. Osmanlı paşaların aldığı kararlar.Türk Subayı Ragıp Bey ve Ermeni Hemşire Efronya arasında yaşanan aşk ve savaş içinde birbirlerini bulma çabası. Diğer tarafta Türk Nizam ile Rus piyanist Anya'nın aşkı. Şeyh Yusuf ile manevi huzura erdiğimiz anlar. İktidarın tutumları yüzünden ayrılan Hikmet Bey ve Edebiyata düşkün genç eşi Dilevser Hanım. Aslında kitapta insanlar, iktidar hırsı,aşk, çaresizlik, inaç ve savaşın getirdiği bütün
1000Kitap
O YılAhmet Altan · Everest Yayınları · 2025361 okunma
Puan vermedi·193 syf.··
Beğendi
·
2026 3. kitabı
Medarı Maişet Motoru Yazarın ilk romanı ile Sait Faik klasiklerini bitirmiş bulunmaktayım Başlıca bütün eserlerini okuduktan sonra yazarın düşünce ve yazma tarzına çok alıştım diyebilirim. Denizi, doğayı, maviye aşık ve hayvanları seven biri olarak yazarın bütün anlatımları da bunlar üzerine olunca keyifli anlar yaşadım. Özellikle kasaba balıkçıları,kimsesizler, yoksul aileler ve çocuklar da işin içine girince akıp giden yaşamlar ve iç burkan anlarda yaşandı. #saitfaikabasıyanık aik'in bu ilk yayınlanan romanı tabiki yine siyasi nedenlerden dolayı yasaklanır, bazı paragrafları çıkarılarak Birtakım İnsanlar adı ile 1952 okuyucu ile buluşur. #işbankasıkültüryayınları bu tehlikeli bulunan kısımları koyu harflerle belirtilerek eksiksiz olarak yayınlamıştır. Bu da biz okurlar için önemli bir nokta. Mesela bunlardan bazıları; -Yani bu ekmek, domates,tuz için çalışanları görüp de kafalarında ne bir sual ne bir cevap ne bir çareihal,hülasa bir kelime çıkmayan insanlar... -İlk insanların,karada, kendilerine mahsus birkaç dönüm arazileri muhakkak varmış. Bütün anlaşamamazlık belki de kuvvetlinin zayıftan aldığı toprak yüzünden çıkmış. Hala da çıkmakta... Gerçekler ne yazık ki çok acı. Yazarın o yıllarda yazdıkları halen devam etmekte. Bunlara benzer daha bir çok yasaklanan bölümler mevcut kitapta. Roman birbirine bağlı dört bölümden oluşuyor. Yine bir balıkçı kasabasında alkolik bir baba ve kızının etrafında gelişen olayları anlatıyor. Ben klasik okumayı sevdiğim için aralarda ki uzun betimlemeler yada karakterlerin hayal gücünden yola çıkarak anlatılanlar sıkıcı gelmedi. Ama ilk kez okuyacak olanlara doğruyu söylemek gerekirse biraz sıkıcı gelebilir. Tüm Türk Klasikleri severlere tavsiye ediyorum ve keyifli okumalar diliyorum #okudumbi̇tti̇ #türkklasikleri #okudumokuyun
1000Kitap
Medarı Maişet MotoruSait Faik Abasıyanık · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20202,709 okunma