Canım Aliye, Ruhum Filiz
Yüreği güzel insanlara sevmek yakışıyor...
Canım Başhemşiremize de bu mektuplarda ki kadar derin ve anlamlı bir sevgi diliyorum 🩵 @aliyeonurr
Eminim hepiniz okuduğu yada okumayı düşündüğü bir Sabahattin Ali kitabı ile sizlerleyim. Yazarın 1935 ile 1948 yılları arasında ailesi ve sevdiklerine yazdığı mektuplardan oluşan, içeriği herhangi bir sansüre uğramadan olduğu gibi okuyucuyla bulaşan şahane bir kitap. O dönemlerde haberleşme imkânları kısıtlı olduğu için mektup yazmak ve almak çok önemli bir olaymış. Bunun önemini yazarın kendi eliyle ve içinden gelen gerçek duyguları ile kaleme aldığı mektuplardan anlıyoruz.
Biricik Aliye'si ile nişanlılık, nikah,evlilik ve kızları Filiz doğduktan sonraki dönemleride içine alan, yaşadıkları maddi manevi sıkıntıları, dönemin politik olaylarını, hapse girme pahasına kendi doğrularından asla vazgeçmeyerek yazan bir yazar, bir şair, bir koca, bir eş, bir baba, bir vatan evladı, bir vatan aşağı göreceksiniz.
Sabahattin Ali kalemi diye birşey vardır ya! Bunu bu kitabı okuyunca daha iyi anladım. Eşine seslenişi, canım, bitanem, sevgili Aliye'm deyişi. Kızı Filiz'e Ruhum Filiz diye hitap etmesi kocaman bir yüreği olduğunu gösteriyor. Tüyleriniz diken diken ve gözleriniz dolu dolu okuyacağınızdan eminim. Ve bu kadar genç yaşta, bu koca yürekli ve donanımlı adamın hayatının nasıl yavaş yavaş sonuna geldiğini görmek sizi biraz öfkelendirebilir. Ama inanın satırlarında hep bir umut varmış Sabahattin Ali'nin. Lafın kısası mutlaka okuyun derim....
Etrafın seni sıktığı zaman kitap oku...
#canımaliyeruhumfiliz #sabahattinali #yapıkrediyayınları #mektup #okudumbitti #okudum #okudumokuyun #okumakgüzeldir #okumakyaşamaktır #kitapyurdu #kitaplarım #kütüphanem #kesfet #keşfetteyiz #kesfetteyim #i̇zmir #izmirkitap