Bu seriye karşı beklentim yüksekti. İlk kitaba da hevesle başladım doğal olarak. Yazar oldukça kapsamlı bir evren oluşturmuş, bu konuda takdiri hak ediyor. Ancak yazarın oluşturduğu bu evreni sanki bizim zaten tanıyor olmamız gerektiğini düşündüğü hissine kapıldım sayfaları çevirirken. Demek istediğim şu ki; şu an yaşadığımız dünyada aşina olmadığımız, hayal gücümüzün sınırlarını zorlayan pek çok olay, durum ve kavram var romanda. Ancak yazar bunları bize sindire sindire tanıtmak yerine öylece bırakmış hikayenin içine, sanki bu evreni zaten tanıyor olmamız gerektiğini düşünmüş. Bu yönüyle kitap pek içime sinmedi maalesef. Yazarın kurguladığı o evreni tamamen kendi çabalarımla tanımaya çalışmak biraz yordu beni. Ayrıca karakterlerle de pek bağ kuramadım, sevdiğim veya sevmediğim bir karakter yok şimdilik, hepsine eşit mesafedeyim.
Özetle hikayenin potansiyeli çok yüksek iken bu potansiyeli tam olarak yansıtamadığını düşünüyorum. Yine de alışılmışın dışında yepyeni bir evren elbette ki okumaya değer. Serinin diğer kitaplarını da okuyacağım.