Daha önce "Deliliğe Övgü" kitabını okuyup çok beğendiğim, bizden 500 yıl önce yaşamış bir düşünürün kitabı. Yerinde tespitlerde dolu bir düşünce paylaşımı. Kendi tabiriyle iyi bir Hristiyan olduğunu dile getiren yazar; kitabında biz Türkleri konumu gereği pek de sevmediğini hissettirse de savaşın hiç bir tarafa fayda sağlamadığından bahsetmekte. O zamanın şartlarında din savaşlarının açtığı yaraların ne yönetici ne de din adamlarının pek de umrunda olmamadığından duyduğu rahatsızlığı dile getirmekte; kitabın başında söylediği ata sözünü kitabın sonunda da tekrar vurgulayarak son sözünü dile getirmiştir. "SAVAŞ YALNIZCA ONU YAŞAMAYANLARA GÜZEL GELİR."
Savaşa KarşıDesiderius Erasmus · Zeplin · 20141,158 okunma
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
... Eğer tebaanızı gerçekten seviyorsanız, neden kafanızda şu sözler dönüp durmuyor: Neden en canlı, en verimli zamanlarında ki bunca genci bu kadar kötülüğün ve tehlikenin içine sokayım? Neden bu kadar namuslu ev kadınını ve kocalarını birbirinden ayırıp bu kadar çocuğu babasız bırakayım? Neden yurttaşlarımın kanını dökerek bilmediğim ve hakkım olduğu da şüpheli bir toprakta hak iddia edeyim? ...
O halde, Barış dünyadaki tüm şeylerin içinde en iyi, en güzel; savaş da tam tersine en kötü, en rezil şey olduğuna göre; az iş ve çabayla Barış' ı elde edebilecekleri yerde bu kadar çaba ve zorlukla savaş yapan bu insanların akıllarının yerinde olduğunu söyleyebilir miyiz?