Halil Demircioğlu

Halil Demircioğlu
Kitap okumaya geç de olsa artık vakit bulabilen. Yakın tarih kitapları başta olmak üzere hemen hemen her türlü romanı okumayı seven bir kitap manyağı.
Emekli
Yüksek lisans
Ankara izmir
Ankara, 7 Ekim
144 okur puanı
Ocak 2018 tarihinde katıldı

Halil Demircioğlu

, bir kitap okudu
10/10
·394 syf.··
Beğendi
·
2018 42. kitabı
Ayşe Kulin
8.6/10 · 9,4bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Füreya bir şeyler söylemeye hazırlanıyordu ki, elini tuttu Şevki Bey, " Bana sakın 'etraf' deme," dedi. " Ben yaşlıyım, sen veremsin. Etrafa ayıracak zamanımız kalmamış olabilir."
Sayfa 203
7/10
·255 syf.··
Beğendi
·
2018 41. kitabı
Ayşe Kulin romanlarından biraz farklı geldi bana. Akıcı güzel bir ıslupla yazılmış. Tariten örneklerle Türkiyenin kozmopolit yapısınına da değinen kitapta; yazar bürokratik engellere rağmen valinin azimliliğini ve doğudaki bölge halkının geçmişe dayalı zorluklarını işliyor. Törenin ve törörün kurbanlarının acıları ve göçlerini de gördüğümüz roman her şeye rağmen hayatın devam ettiğini çok istenirse başarının yakın olduğunu anlatıyor. Güzel...
KöprüAyşe Kulin · Remzi Kitabevi · 20018,8bin okunma

Halil Demircioğlu

, bir kitap okudu
7/10
·255 syf.··
Beğendi
·
2018 41. kitabı
Ayşe Kulin
8.6/10 · 8,8bin okunma
“Kitap okuyorum ama karakterleri ve içeriği sürekli unutuyorum”
Watsappda buldum paylaşayım dedim. Sonuna kadar arkasındayım. "Kitap okuyorum ama karakterleri ve içeriği sürekli unutuyorum” diyen kişiler için bir paylaşımdır..." Bir defasında hocama dedim ki: “Bir kitap okudum ama zihnimde kitaptan hiçbir şey kalmadı.” Bana bir meyva uzattı ve dedi ki: “Bunu ağzında çiğneyip ye.” Yedikten sonra sordu: ”Şimdi sen büyüdün mü? ” Hayır,” dedim. Dedi ki: “Büyümedin ama o hurma vücuduna dağıldı; et oldu, kemik oldu, sinir oldu, deri oldu, tırnak oldu, hücre oldu…” Anladım ki, okuduğum kitap da öyle dağılıyor: Bir kısmı kelime dağarcığını zenginleştiriyor. Bir kısmı bilgi ve irfanını artırıyor, bir kısmı ahlakını güzelleştiriyor, bir kısmı yazı ve konuşmada üslubuna incelik katıyor, bir kısmı hayata farklı bakmanı sağlıyor, bir kısmı içindeki sevgi-merhameti arttırıyor, bir kısmı özgüvenini arttrıyor, düşünmeni, sorgulamanı tetikliyor, olaylar karşısında nasıl davranman gerektiğini öğretiyor… her ne kadar sen bunların farkında olmasan da. Kitap okumak bir şeye yaramaz, çünkü kitap okumak çok şeye yarar! O kadar çok şeye yarar ki neye yaradığını söylemek imkansızdır. “İyi dostlar, iyi kitaplar, bir de huzurlu bir vicdan: İşte ideal hayat.” Mark Twain
1000Kitap