Kazancakis bir yazısında şöyle der: Biz insanlar; mutsuz, kalpsiz, küçük, degersiz yaratıklarız; fakat, içimizdeki üstünlük duygusu bizi insafsızca yukarı doğru iter. İşte bundan doğan beşerî çamur, büyük fikirlerin, şiddetli aşkların ve arkası gelmeyen büyük saldırıların kaynağı olur.
"Ne mi?" dedi. "Ne olduğunu İspanyol Katolik, Havariler Kilisesi'nin bilge bir âlimi söylemiştir.
Bu bilge alim ne olduğunu söylemiştir: 'Hayat bir düştür. İnsanın en büyük suçu doğmuş olmaktır,' demiştir. İşte, kızım, bizim günahımız bu: Doğmuş olmak."