“Zamanların hem en iyisi hem de en kötüsüydü ; bilgeliğin
de çağıydı aptallığın da ; hem inanç hem de kuşku devriydi ;
Işığın da asrıydı. Karanlığın da; hem umut baharıydı hem de
umutsuzluk kışıydı; hem her şeye sahiptik hem de hiçbir
şeyimiz yoktu; hepimiz hem doğrudan Cennete gidecektik
hem de doğrudan öteki tarafa; kısacası, en gürültücü
otoritelerin, iyi ya da kötünün kıyasında yalnızca üstünlük
dereceleri konusunda ısrar ettikleri o dönem, şimdiki
dönemden pek de farklı sayılmazdı"