Katy' nin öfkelenmeye hakkı var mı? Babasına karşı duyduğu öfkede haklı mı?
Daha önce de söylemiş olduğum gibi öfkelenmek yanlış ya da doğru, haklıya da haksız değildir.
Hissettiğimiz her şeye hakkımız var. Katy'nin öfkesi de onun saygı ve dikkatini hak ediyor ama Katy'nin öfkelenmeye hakkının olması, babasının suçlanabileceği anlamına gelmiyor.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Öfkelendiğimiz kişiye karşı duyduğumuz öfkenin hangi uzun süreli sorundan kaynaklandığını belirleyememek ani çıkışmaya sebebiyet verir. ( ilgili paragrafın özütü)
Sonuç olarak;
Öfke bizi benliğimiz hakkında daha çok, diğerleri hakkındaysa daha az uzman olmaya yönelttiğinde bir değişim aracı haline gelir..
Akıl karışması, söyleyecek söz bulamama ve kendini akıllı hissetmeme kadınların kendi adlarını mücadele verirken yaşadıkları yaygın tepkilerdir.
Sadece öfkeden ve kavgadan korkmayı öğrenmekten öte, böyle bir şey yapmanın farklılığımızı açığa çıkaracağını, diğer insanı huzursuz edeceğini ya da yalnız kalmamıza yol açacağını düşündüğümüz durumlarda, kesin sorular sormaktan ya da açık sözler söylemekten kaçınırız.
"Sen.." iletişimlerini "benim hissettiğim..." iletişimlerine dönüştürmeyi öğreten pek çok kitap ya da kararlılık eğitimi kursları var.
"Dinlemeyi bilmiyorsun, " yerine "Söylediklerim duyulmuyor, " demek, yapıcı diyalog kurma olasılığını tabii ki artıracaktır.