R.

"Bir insanın yaşamının anlamı, o insanın 'ben'ini aştığı yerde oluşur. "
Sayfa 104
İnsan ve Hayat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Peki, insan kültür robotu olmayı neden seçer?" "İçinde bulunduğu ortamda özgür olmaya gücü yetmediği ya da aksi davranış, istediği şeyleri elde etmesine engel teşkil edeceği için. Bir şahsiyet olarak yalnız kalma riski varsa kültür robotu olarak daha kolay eş, dost, komşu, iş ve aş bulma olanağına dört elle sarılır. Bunları kaybetmek istemediği için kültür robotu kalmayı seçebilir. Bu kişi aslında gözlemleyen bilince sahiptir ve gerçek kültür robotunun aksine tepkileriyle değil değerlendirmeleriyle yaşar. Yani demek istediğim, farkında olmayan kültür robotu ile farkında olarak çaresizlikten kültür robotu rolü oynayan farklıdır. Ve tahmin edilebileceği gibi, çaresizlikten kültür robotu gibi yaşayan kişi, içten içe daha gergin, mutsuz, hırçın ve öfkelidir." "Yani, istediği hayatı yaşayamadığının farkındadır." "Evet, kendi değerlendirmeleriyle yaşamına yön verecek gücü olmadığını düşündüğü için korkar ve kültür robotluğu maskesi altına saklanır."
Sayfa 97
İnsan ve Hayat
Özgürlüğü keşfetmek bir bilinç meselesi, keşfedilen özgürlüğü yaşamak yeterli güce sahip olma ve cesaret meselesi. Yani, farkına varmak yetmiyor; yeterli gücüm ve cesaretim varsa seçimlerimi yaparak, yaptığım seçimlerden sorumluluk alarak, bir şahsiyet olarak yaşamaya başlayacağım.
Sayfa 86
İnsan ve Hayat
Gelişmemiş, hasta bireyler gibi, hasta toplumlar da çözüme götürmeyen bazı davranışları tekrar edecek ve ortaya çıkan sonuçları komplo teorileriyle açıklayacak, kendilerine hiç sorumluluk almadan başkalarını suçlayacaktır. Ya da teslimiyetçi bir kadercilik anlayışına sığınacaktır.
Sayfa 80
İnsan ve Hayat
Bana aldanmayın! Yüzüm bir maskedir, Sizi aldatmasın. Binlerce maskem var, Çıkarmaya korktuğum, Ve Hiçbiri ben değilim. ... Beni kendi maskelerimden kurtaracak, Kurduğum hapishaneden kaçıracak Diktiğim engellerden aşıracak, Beni seven, Beni anlayan Bakışlar olacak. Bana, "Sen değerlisin" diyecek, "Maskesizken, daha bir insansın" "Daha yakın, daha bir dostsun" Diyecek bir bakışa Beni gören bir bakışa Muhtacım... Benim yanıma sokulman kolay olmayacaktır!... Uyarırım seni dost!... Uzun yıllar kendini yetersiz hissetmiş ben, Sana kendini kolayca açamayacaktır... Bütün gücümle tutunacağım maskelerime, Ne kadar sokulursan yakınıma, O denli şiddetli geri iteceğim seni...
Sayfa 44
Şiir