Rumeysa

Rumeysa
@Rumeysaaaa
Twitter: @canimanonimya
Öğrenci
Yönetim Bilişim Sistemleri
izmir
11 okur puanı
Ağustos 2017 tarihinde katıldı
Yaş ilerledikçe dine yönelme
Yaşlılığın bir hastalık olduğu, korkunç bir hastalık olduğu düşünceleri. Yaşları ilerledikçe insanları dine yönelten şeyin ölüm ve ölümden sonraki şeylerin korkusu olduğunu söylerler. Fakat kendi deneyimim beni şu inanca yöneltti: Böyle korku ve düşüncelerden apayrı olarak dini duygular biz yaşlandıkça gelişme eğilimi gösterirler çünkü ihtiraslarımız ateşini yitirdikçe hayal güçlerimiz ve duygularımız köreldiçe aklımız daha rahat işler hale gelir, bir zamanlar aklımıza çelen imgeler arzular ve heveslerden arındıkça Tanrı gizlendiği bulutların arkasından görünür ruhumuz ve bütün aydınlıkların kaynağı olan bu varlığı hisseder görür ve ona yönelir bu hiç doğal ve kaçınılmazdır.
Sayfa 231·Kitabı okudu
Edebiyat
Reklam
“Elbette her birimiz, bir şişede geçiririz yaşamımızı. Ama eğer Alfa isek, şişelerimiz görece büyüktür. Daha dar bir alanla sınırlandırılsaydık, sürekli acı çekmemiz gerekirdi. Üst sınıfların yapay şampanyasını alt sınıfların şişelerine dökemezsiniz. Teorik açıdan bariz bir gerçektir bu. “
Sayfa 222·Kitabı okudu
1000Kitap
Tezer Özlü’nün ölümü hissetmesi
1982 yaz aylarından bahsederken kitabında “ Dünya futbol şampiyonası bugün kulağıma çalınmadı.Bu da mutlulukların en büyüğü.Belki bundan sonraki şampiyonadan önce bu dünyadan gitmiş olurum.” diye bahseder. Bahsettiği 1982 Dünya Kupası (İspanya) dır. Bir sonraki kupa ise Mayıs-Haziran 1986 da gerçekleşecektir. Yazarın ise 18 Şubat 1986’da vefat etmiştir. Yıllar öncesinden yazdığı kitabında hissettiği gibi…
1000Kitap
“Tek günah, insanın kendi yaptığını kavrayamamasıdır.”
Sayfa 60·Kitabı okudu
Edebiyat
Yaşamın Ucuna Yolculuk
“Her şey geçiyor.Hiçbir şey geçmese de “ Sevgili canım Tezer Özlü sen nasıl yazdın bu kitabı. Benim okumaya gücüm yetmiyor. Bitecek diye çok korkuyorum. Her satırı ayrı bir yaşanmışlık dolu gibi hissettiriyor. Kitabı okurkan sokak lambası yanmayan karanlık bir caddede yürümem gerekiyor da tam flaş açacakken telefonumun şarjı bitmiş gibi hissediyorum. İyi ki bu kitap karşıma çıkmış ve iyi ki denk gelmişiz ✨
Reklam