R

10/10
·724 syf.··
Beğendi
·
2024 73. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 10 Ağustos 2024 18:34
Oğuz Atay külliyatını okuma yolculuğumda ikinci durağım Tutunamayanlar’dı. Bu kitabı tam 11 yıl sonra tekrar okudum ve tekrar hayran kaldım. Oğuz Atay; eserlerinde otobiyografik ögelerden sıkça faydalanıyor, Tutunamayanlar da onun en otobiyografik kitabı. Bu kitap 1 yılda kaleme alınmış bir ilk roman olmasına karşın ilk romanın sınırlarını aşan bir kitap. Kitabın yazıldığı dönemde toplumcu gerçekçilik akımı revaçta olmasına rağmen Oğuz Atay hem konu, hem biçim hem de tabu konuları işlemesi bakımından çok cesurca bir adım atmış bence. Evet kitapta bireyin yalnızlaşması, yabancılaşması vs. işleniyor fakat kitap bundan ibaret değil kesinlikle. Gerek 60’ların sonralarında yazılmaya başlanmış bu kitapta Atatürk’ün yer alış şekli gerekse İsa’nın bir tutunamayan arketipi olarak konu edilişi tam bir cesaret ve özgünlük örneği bana göre. Yıldız Ecevit, incelemesinde Oğuz Atay’ın kendisini bireyci-toplumcu olarak tanımladığından bahseder. Bana göre de güzel bir tanımlama bu tabii kendisi bu tanımdan çok daha fazlası. Sonuç olarak iyi ki ikinci kez okumuşum diyorum.
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
Reklam

R

, bir kitap okudu
10/10
·724 syf.··
Beğendi
·
10 günde okudu
·
2024 73. kitabı
Oğuz Atay
8.6/10 · 75bin okunma
10/10
·196 syf.··
Beğendi
·
2024 72. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 01 Ağustos 2024 01:30
Yıldız Ecevit’in Oğuz Atay biyografisini okurken eş zamanlı olarak Oğuz Atay’ın tüm eserlerini en baştan tekrar okumaya karar verdim. Bu okumadaki ilk durağım da Korkuyu Beklerken oldu. Bu kitap bir öykü kitabı ve içinde mükemmel öyküler barındırıyor. Ama her seferinde beni en etkileyen kısım aslında bir öykü olmayan Babama Mektup kısmı oldu. Yaşamı boyunca çokça çatıştığı babasıyla bir tür hesaplaşma bu mektup. Oğuz Atay’ı her zaman ruhen kendime yakın bulmuşumdur. Bu mektubu okuduktan sonra taşlar yerine oturdu benim için. Kaç kere okudum bilmiyorum ama hayatımın her döneminde tekrar okuyacağıma eminim. “ Biliyorsun seninle de çok çatışırdım, kapıları filan vurup giderdim. Bana hep haksızlık yaptığın duygusu vardı içimde. …Bugün, belki de sen artık öldüğün için, bana bir zamanlar haksızlık ettiğini düşünemiyorsam da, bana haksızlık edildiği düşüncesi içimde öylesine gelişti ki artık bütün dünyayı suçluyorum bu bakımdan. Bu bakımdan da istemediğim bir yerlere vardım, artık bütün dünyanın suratına çarpıp duruyorum kapıları.”
Korkuyu BeklerkenOğuz Atay · İletişim Yayıncılık · 202233,4bin okunma