Yaşamak...
Cahit Zarifoğlu :
Gidelim sizinle kendinde insan olmadan
Kimseyi insanlamadan yaşamaya
Nuri Pakdil , yaşamak için şöyle demişti:
Bildiğim her şeyden sorumlu olmazsam, nasıl hak edebilirim yaşamayı?
Erdem Bayazıt yaşamak için şunları söylemişti:
Yaşamak, avını gözleyen
Sessiz gergin
Soluk soluğa
Bir atmaca
Sağ elimin
Parmakları ucunda.
Rasim Özdenören de yaşamak için şunları eklemişti:
Müslüman ölümü unutmak için değil, tersine ölümün varlığını Allah'ın emri olarak telakki ettiği için ve onu sürekli olarak bilinç düzeyinde tutabilmek için an içinde yaşar.
Ve Sezai Karakoç ise son noktayı şu sözlerle koyar:
Diriliş eri yaşamını, ödeviyle misyonuyla özdeşleştirmiştir. O, ödevi için yaşar, daha doğrusu ödevini yaşar. Yaşama başladı mı ödev başlamış, ödev bitti mi yaşama da bitmiştir. Öyle yaşar ki, sanki var olan yalnız ödevdir. Ödev onda kendini Yaşar.
Peki sizce nedir yaşamak?