SABAHATTİN ALİ'NİN 1932'DE KONYA'DA VERDİĞİ BİR KONFERANSTA SÖYLEDİKLERİ;
«Kadın bir erkeğe varmaz, kadın bir erkeğe verilmez ve bir erkek bir kızı almaz, bu tabirler kadını kıymetten düşüren, ona ahkar mahiyeti veren şeylerdir ve her şeyden evvel bu zihniyeti kadınlarımız kafalarından çıkarmalıdır; bilmelidirler ki iki cins birbiriyle hayatlarını birleştirilen yuvaya getirdikleri aynı kıymette şeylerdir ve koca mal sahibi değil, ortak, hayat ortağı demektir. Bu hukuk müsavatı kadınlarımızın şuurunda yer ettikten sonra onların kuvvetli ve hakiki bir insan olmak için dimağı ve fikri sahada da yükselmek isteyecekleri de tabiidir. MEMLEKETİMİZİN KADIN VE ERKEKLERİNİ, BİRİ DİĞERİNİ SÜRÜKLEYEN VE TAŞIYAN DEĞİL, EL ELE AYNI TEMPODA YÜRÜYEN İKİ MAHLUK OLARAK GÖRECEĞİMİZ GÜNÜN UZAK OLMAMASINI DİLERİM!!!»