“Gece ve gündüzün ulaştığı her yere İslâm ulaşacaktır. Allah, ister kerpiçten isterse deve kılından yapılsın İslâm’ın girmediği hiçbir ev bırakmayacaktır. Bu, kimi için izzet, kimi içinse zillet olacaktır. Allah, İslâm’ı aziz eyleyecek, küfrü ise zelil kılacaktır.”
(Ahmed b. Hanbel, IV, 104)
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ben tanışma şeklinin önemli olmadığını düşünüyorum. Ancak tanışma durumunu belirli şartlar ve sınırlar içinde tutmayınca kızlar mağdur oluyorlar. Mesela buradan birinin paylaşımlarını beğenip onunla muhabbeti ilerletiyorlar sonra bakıyorlar ki çocuk aslında bir persona çizmiş, gerçekte işe yaramaz bir tip. Kızların bir de evlenme isteği fazla olunca kör oluyorlar ve kendilerini dindar gösteren bir erkeğe tav oluyorlar. Hatta dinlediğime göre zaten evleneceğiz vs diye uygunsuz fotoğraf gönderen dahi oluyor ki bu haram olmasını geçtim çok büyük bir hatadır. İnsanlara güvenmemek sosyal medyadakilere üç defa güvenmemek gerekir. O halde nasıl tanışılir. Öncelikle o kimsenin tanıdığı bir büyüğünü sorarsın ve onu gerçek hayatta tanıyabilecek çevresini öğrenirsin ve oradan bilgi almaya çalışırsın yani işi sosyal olandan gerçek olana kaydırirsin. Sonrasında görüşmeyi kabul eder ya da talep edersin. Yani paranoyak olun demiyorum ama işi çocuğun kendi anlatımından çıkaracak şeylere çevirmeniz gerekir. Aa ne güzel falan abimizi takip ediyor, şu kitabı paylaşıyor, medresede okuyor vs bunları hepsi hikaye. He ben bu riske girmem diyorsanız saygı duyarım zaten riskli bir olay sosyal medyadan tanışıp güvenmek ama prensipte olabilir ve tanışıp evlenip mutlu olan da çok var. Kaldırılıp yüz üstü bırakılan veya sömürülen de çok. Bazı kızlar yeterli sevgi almadan büyütülünce kendisine ilgi gösteren adamların yalanlarına hızlıca kanabiliyor. Sevgi açlığı onları kör ediyor. Bu kişi bir de narsist ise önce kızı sevgi bombardımanına uğratiyor sonra bir anda değersizleştiriyor özellikle de istediğini alınca. Çünkü onların derdi yeterli ve ulu hissetmek bağ kurmak değil...
Dikkatli olmak lazım. İşinizi hep akıllı kişilere danışarak yapın.
-Enes
youtu.be/wybvyKCS_R0?si=...Muhammed Yazıcı evlilik konusunu çok iyi ele almış.
1)Bu videoda İstifade ettiğim evliliğin önünde ki engeller kalkmasa ileride çok büyük sıkıntılar meydana gelecek ardı arkası kesilmeyecek hatta şuanda yaşıyor hale geldik.
2) Seküler ve Dindar genç arasında ki psikolojik analizi hocamız çok güzel bir değerlendirme ile ele almış çok hoşuma gitti ve gayete yerinde bir tesbit olmuş diyebilirim.
İzlemenizi tavsiye ederim naçizane☺️
Muhammed Yazıcı
Evet, üç elif ittihat etmezse üç kıymeti var. Sırr-ı adediyet ile ittihat etse yüz on bir kıymet alır. Dört kere dört ayrı ayrı olsa on altı kıymeti var. Eğer sırr-ı uhuvvet ve ittihad-ı maksat ve ittifak-ı vazife ile tevafuk edip bir çizgi üstünde omuz omuza verseler, o vakit dört bin dört yüz kırk dört kuvvetinde ve kıymetinde olduğu gibi; hakiki sırr-ı ihlas ile on altı fedakâr kardeşlerin kıymet ve kuvvet-i maneviyesi dört binden geçtiğine, pek çok vukuat-ı tarihiye şehadet ediyor.