"Dert oluyor,
Gidişin...
Dert oluyor,
Hemen dönmeyişin..."
Başlığa da yazmış olduğum şarkı, her dinlediğimde artık aklıma bu kitabı getirecek. Cümlesi cümlesine daha da bir anlamlı olacak. Eskiden bu kadar anlamlı ve güzel değildi şarkı nazarımda. Şimdi başka güzel, bir başka anlamlı, şarkı bir başka sanki. Bu şarkı Elif ve Giray'la bir başka...
Ahh Elif, hikayene konuk oldum ama bir türlü kapıyı çekip çıkamadım senin dünyandan. Sanırım çıkmak da istemedim. Nasıl desem bilemiyorum ki, sevgili Meryem Nart, nasıl duyguları bu kadar güzel geçirebildin hala anlayamıyorum. Elif; güzel Elif, merhametli Elif, fedakar Elif, daha bir çok şey olan Elif. Nasıl dokundun bana her bir cümlende ama. Gözlerimde yaşlarla okudum seni Elif. O kadar güzel yazılmıştı ki Elif, sanki okumadım birebir Elif'le ben yaşadım. Her satırı hissettim. Elif güldü, güldüm, Elif ağladı, ağladım, Elif ne yaptıysa bende onu yaptım. Kalplerimiz beraber çarptı sanki. Bu kitapta Elif'e hayran kalacaksınız. Elif'le ağlayıp, Elif'le güleceksiniz.
Bir de Giray'ımız var. Kitapta Giray adına keşkelerim oldu, dedim Giray keşke bunu yapmasaydın. Ama her zaman Giray'ıda anladım. Giray, travmasından ötürü yaptı bir takım şeyleri, her zaman Giray'a anlayışla yaklaştım, onu da anlamak istedim ama sevgili Giray, sana hastane sahnesinde asla hak veremiyorum, bir tarafım anlıyor seni ama Elif tarafım hep ağır basıyor sana karşı. Elif tarafım, kızıyor be sana Giray.
Kitabın konusuna ufacık bir değinelim bir de.
Kızımız Elif, onu saatlerce anlatsam yine bir şeyler eksik kalır eminim, o yüzden hiç buna girişmeyeceğim daha fazla, siz okurlar görün Elif'i.
Elif, kanser hastası ve son evrede olan bir genç kız. Henüz ömrünün baharında,çok genç. Yıllarca kanserle mücadele vermiş ve artık yapabileceği bir şey yok. Ne yazık