Seldaa

Seldaa
@Sadeceselda
'kuşlar uçmaz oldu' Ne diye benim ruhumun ahengini bozdun?..
"SESİNDE AŞK VAR BİR BEN DUYUYORUM"
10/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2021 12. kitabı
"Dert oluyor, Gidişin... Dert oluyor, Hemen dönmeyişin..." Başlığa da yazmış olduğum şarkı, her dinlediğimde artık aklıma bu kitabı getirecek. Cümlesi cümlesine daha da bir anlamlı olacak. Eskiden bu kadar anlamlı ve güzel değildi şarkı nazarımda. Şimdi başka güzel, bir başka anlamlı, şarkı bir başka sanki. Bu şarkı Elif ve Giray'la bir başka... Ahh Elif, hikayene konuk oldum ama bir türlü kapıyı çekip çıkamadım senin dünyandan. Sanırım çıkmak da istemedim. Nasıl desem bilemiyorum ki, sevgili Meryem Nart, nasıl duyguları bu kadar güzel geçirebildin hala anlayamıyorum. Elif; güzel Elif, merhametli Elif, fedakar Elif, daha bir çok şey olan Elif. Nasıl dokundun bana her bir cümlende ama. Gözlerimde yaşlarla okudum seni Elif. O kadar güzel yazılmıştı ki Elif, sanki okumadım birebir Elif'le ben yaşadım. Her satırı hissettim. Elif güldü, güldüm, Elif ağladı, ağladım, Elif ne yaptıysa bende onu yaptım. Kalplerimiz beraber çarptı sanki. Bu kitapta Elif'e hayran kalacaksınız. Elif'le ağlayıp, Elif'le güleceksiniz. Bir de Giray'ımız var. Kitapta Giray adına keşkelerim oldu, dedim Giray keşke bunu yapmasaydın. Ama her zaman Giray'ıda anladım. Giray, travmasından ötürü yaptı bir takım şeyleri, her zaman Giray'a anlayışla yaklaştım, onu da anlamak istedim ama sevgili Giray, sana hastane sahnesinde asla hak veremiyorum, bir tarafım anlıyor seni ama Elif tarafım hep ağır basıyor sana karşı. Elif tarafım, kızıyor be sana Giray. Kitabın konusuna ufacık bir değinelim bir de. Kızımız Elif, onu saatlerce anlatsam yine bir şeyler eksik kalır eminim, o yüzden hiç buna girişmeyeceğim daha fazla, siz okurlar görün Elif'i. Elif, kanser hastası ve son evrede olan bir genç kız. Henüz ömrünün baharında,çok genç. Yıllarca kanserle mücadele vermiş ve artık yapabileceği bir şey yok. Ne yazık
1000Kitap
Bir Varmış Bir YokmuşMeryem Nart · Ephesus Yayınları · 2018534 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Okuyun ve Okutun
10/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2021 11. kitabı
·
6 saatte okudu
·
Okunma: 10 Nisan 2021 16:14
Aynı Yıldızın Altında, ne kitaptın sen ya. Kitabın filmini izleyenler illaki olmuştur ama ben önce kitabını okumayı tercih etmiştim. Bugüne kısmetmiş. Kitap kesinlikle çok akıcıydı. Nasıl bitti anlayamadım. Ama bir o kadar da ağır bir kitaptı. Son sahneler çok acıklıydı. İnsan gözlerinin dolmasına mani olamıyordu son sayfalara doğru. Kaldı ki kitapta ters köşe yaşadım. Beklemediğim bir şeydi sonlara doğru olan durum. Altını çizdiğim, postitlerle donattığım bir kitaptı Aynı Yıldızın Altında. İçinden bir çok feyz alınabilecek bir eserdi. Okudum ve çok beğendim, belki sayfalarca yorum yazılabilir kitap hakkında ama benim dilim varmaz fazlasını söylemeye. Kesinlikle okuyun, okutun. İçinden çıkarılabilecek bir sürü ders var kitabın. Zaman ayırmaya kesinlikle değen bir kitap. Keyifli okumalar.
1000Kitap
Aynı Yıldızın AltındaJohn Green · Pegasus Yayınları · 201726bin okunma
Puan vermedi·496 syf.··
2021 9. kitabı
Kitap güzel ve akıcı bir kitaptı, ilahi bakış açısıyla ele alınmıştı. Sıkılmadan da okudum evet ama ana karakter olan Alper ve Gökçe sahneleri benim için oldukça azdı. Yan karakterler olan Yankı, Hakan, Burcu,Erdem daha fazla hakimlerdi kitaba. Özellikle sonunu sevemedim, bir şeyler eksik kaldı sanki, Alper neler yaşadı, 11 yıl boyunca neler hissetti,bu süreç nasıl geçti daha detaylı okuyabilmeyi çok isterdim ben. Morg sahnesi var, kitabı okumadan o sahneyi defalarca meth ettiler bana. Evet morg sahnesinde etkilenen, hatta arttırıyorum ağlayanlardan biri de bendim ama bu tamamen benim kendi yapımla alakalı. Normal birisi- fazla duygusal olmayan herhangi biri- bu kitabı okuduğunda morg sahnesinde ağlamayabilir. Morg sahnesi desteklenebilirdi. Tesiri arttırılabilirdi. Son bölüm ben hep Alper'den bir şeyler okumak istedim. Dedim hani bu noktada artık Alper'in hislerini okuruz ama ne yazıkki yine yan karakterler ön plandaydı. Onun, bunun ne yaşadığı anlatıldı yine ve Alper' e ayrılan kısım 1 sayfa bile etmiyordu. Kitabı sevdim, bir solukta okudum ama dediğim gibi Alper ve Gökçe'ye doyamadım, sahneleri benim için çok az kaldı. Okunmaz mı? Hayır okunur. Güzel bir şekilde okunur hatta. Şuna da değinmeden edemeyeceğim, Gökçe karakteri çok güzel yaratılmıştı. Gerçekten güçlü bir karakterdi. Bu kavram havada kalmadı, Gökçe her fırsatta gücünü ispat etti biz okurlara. Sonunda Burcu'ya karşı da hiçbir kinim öfkem kalmadı benim. Benim düşüncelerim bunlardı, genç kurgu seviyorsanız bir şans verilebilir bence, keyifli okumalar...
1000Kitap
Ölüler KonuşamazDilara Keskin · Ephesus Yayınları · 20228,1bin okunma
10/10
·528 syf.··
Beğendi
·
2021 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Ocak 2021 19:37
Kitabın bitmesiyle birlikte, benimde bittiğim bir kitaptın.(Spoi içerebilir) Kefen kitap alışverişi yaparken karşıma çıkan ve kapağındaki yazısından çok etkilenerek aldığım bir kitaptı. Başladığımda daha ilk sayfalarinda çokca etkilemişti beni. Efraz'ın bu kadar güçlü, kararlı, istikrarlı, yüce gönüllü olması, kısacası Efraz'ın her şeyi beni çok etkiledi. Ağlamaktan bir çare oldum okurken. Neredeyse her sayfada bir satırın, bir cümlenin altını çizdim. Evet kitap tamamen kurguydu fakat yaşanılanlar,acılar kurguya oranla bir o kadar gerçekti. Kitapta kimin canı yandıysa okurken okurun da canının yanması kaçınılmaz bir durumdu. Efraz, minik Efraz. Asla çocuk kalamamış olan Efraz. Sen nasıl harika bir karakterdin öyle. Sonra diğer karakterler de aynı şekilde harikaydılar. Özellikle Banu bana çok dokunan karakterlerden birisiydi. Kitaba ufak değinecek olursam, Lübnan'da yaşayan minik kız Efraz sefilliğin içerisindeki sefilliği yaşamaktadır. Hatta açlıktan bir köpeğin önündeki yiyeceğe minnet eylemektedirler, fakat Efraz o kadar yüce gönüllüdür ki o köpeğin yemeğini almaz. Şöyle bir cümle kuruyordu. "Hayat bir köpeği bizi sevdiğinden daha çok sevmişti" diye. Defalarca Efraz'ın en ufak bir cümlesinde gözümden usul usul akan yaşa engel olamadığım müthiş bir kitaptı. Sonra arkadaşının intiharın görmüş bir kızdı Efraz. Bir çok insanın yaptığını yapıp susmamıştı gördüğü bu caniliğe. Aslında Efraz başından beri bir çok insanın sesiydi. En çokta insanlığın kaybettiği sesiydi Efraz. Devamında mülteci olarak Türkiye'ye geliyordu ne büyük hayallerle. Fakat hiçbir şey umduğu gibi gitmiyor her şey daha da kötü bir vaziyet alıyordu. Taki karşısına melek olarak adlandırdığı Behzat çıkana kadar. Behzat ve Banu size hayranım.Kitabın her sayfasından etkilendim fakat, banyo, avukat ve hakim
KefenŞehnaz Haşimoğlu · Dokuz Yayınları · 20201,318 okunma