Sürat bizim için elzemdir.Zira mesafe çok açılmıştır.Arayı kapatmak gerek.Gece gündüz durmadan çalışmak, yazmak gerek.Veya şunları yapmak gerek, şunları, yani herkes kendine göre nasıl bir yol seçmiş, ne yapması gerektiğine inanmışsa onu...
R.Ö. - 1980 için tasarıların neler?
C.Z. - Tasarı yok. Tasarlayarak nasıl çalışayım?
R.Ö. - Ya şiir?
C.Z. - Şiir yazmayı da düşünmüyorum.
R.Ö. - Buna inanamam.
C.Z. - Ben de inanamıyorum.
C.Z. - Ben yaşarım. Hareketli, canlı, kıvıl kıvıl yaşarım.Ve hayattan sızlandığım hemen hiç görülmez.Günlük dış hayatımda şiir hiç yoktur.Ama içimde her an kilolarla şiir ağırlanır.