KESNLİKLE OKUYUN!
Siyeri bilmeden Kur’an anlaşılmaz. Peygamberi bilmeden de islamı yaşamaya çalışıyoruz.Bu yüzden de siyer okumalıyız. Bu siyerde beni o dönemlere götürdü ve Peygamberimizin insani özelliklerinin üzerinde durması, her bilgiye kaynak göstermesi, dilinin su gibi akıcı olması, herkese hitap etmesi, Kur’an’ı nüzul sırasına göre belirtmesi, o dönemin özelliklerini çok güzel açıklamasından dolayı okunmalı.
“Yanlış olan bir şey ne tür gerekçelerle ve yöntemlerle ‘doğru’ gösterilmeye çalışılırsa çalışılsın; hiçbir yanlış, hiçbir zaman gerçek anlamda ‘doğru’ vasfını kazanamaz. Fakat bir yanlışın ‘doğru’ gibi gösterildiği şartların ve ortamın insanları, gerçeği göremeyecek şekilde düşünce kabiliyetinden, idrak gücünden uzaklaştırılmışlarsa, orada ‘yanlış’ın otoritesi rahatlıkla devam eder.”