Kitabın kapağına baktığımda ilk başta Yalom'un kitaplarından biri sandım. Biraz daha incelediğimde bilmediğim başka biri tarafında Yalom hakkında yazıldığını görünce tereddüt ettim. Çünkü ben direkt Yalom okumaya devam etmek istiyordum. Buraya baktım, fazla inceleme yoktu. Olanlara göz attım ve nihayetinde kitabı okumaya karar verdim. Açıkçası içinde en ilgiyle okuduğum kısımlar, yazar ile Yalom arasında geçen röportaj kısımlarıydı. Bunlar kitabın başlarında ve sonunda yer alıyor. İlgimi daha fazla çekmesinin sebebi Yalom ile kendim konuşuyormuş gibi hissetmem ve çocuk Yalom'dan, genç Yalom'dan ve daha nice farklı Yalom'dan bahsedilmesi.. Onun hayatından kesitleri kendi anlatımından okumak çok değerliydi. Çünkü mevcut şartlar sebebiyle onunla kişisel bir etkileşim kuramayacağım aşikar. Son kısımdaki röportajda ise kendi kitapları hakkındaki görüşlerini belirtiyor. Sıkı Yalom okurlarının ilgisini çekeceğini düşünüyorum. Kitabın orta kısımlarında ise Yalom ve farklı konular hakkındaki görüşlerinden bahsediliyor. Bunlar da onu anlamak ve tanımak için pek tabii okunabilir.
Çok etkili bir inceleme olmadı, açıkçası inceleme yazabileceğimi sanmıyordum, kitaptan etkilensem de bunu nasıl ifade edeceğimi bilmiyordum. Böyle böyle birkaç kelam etmiş bulunduk ilgilenenlere..