Samet İlhan

Samet İlhan
@Samet_ilhan66
Kasım 2022 ve sonrası okuduklarım.
Türkçe öğretmenliği
İstanbul
28 Eylül 2003
20 okur puanı
Kasım 2022 tarihinde katıldı
SONA ERDİ, SONUÇLANDI
Merhaba 1000Kitap ailesi ;))) Okuduğum her 100 kitapta kitap hediye etmeye karar vermiştim ve 200. Kitapta kura çekerek 2 kişiye kitap hediye etmiştim. 🤗 Hatırladığım ve uygulamaya ekli 300 kitap okudum ve bu yüzden de 3 kişiye kitap hediye edeceğim. Çünkü bence hediyeleşmek acayip güzel bir şey ☺ Hediye edeceğim 3 kitap, kurada çıkan 3 kişinin benim okuduğum kitaplarımın arasından seçtiği bir kitap olacak. Yani 3 kişiye seçtiği 1 kitap hediye edeceğim. 😇 Yorumlara şimdiye kadar okuduğu ve en sevdiği kitabın, yazarının ismini ve kitabın en çok etkilendiği cümlesini ekleyen kişiler arasından kura çekeceğim. Böylece kitap önerileri de almış olacağız😊 Katılmak için beni takip etmeniz gibi bir şartım yok. ☺ 24 Nisan Cuma 13.00 saatinde yorum yapanlar arasında kura çekip sonucu açıklayacağım, iyi şanslar☘️
1000Kitap
Samet İlhan
Bizi birbirimizden ayıran, sadece bir duvardır. Görünüşte senden ayrıyım, fakat ruhen değil. Cezmi~Namık Kemal
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Aristo'nun felsefesi
Puan vermedi·144 syf.··
2023 16. kitabı
Sizi uzun bir yolculuğa çıkaracağım . Siz de okurken benim gibi bazen şaşıracak bazen onaylarcasına baş sallayacaksınız . Her dalda dokunuşu bulunan filozofun felsefesini okurken yeni şeyler öğrenecek ya da bildiğiniz şeyi size hatırlatacaktır. Derin bir nefes aldıysanız okumaya başlayabilirsiniz Aristo tümelden yola çıkılarak tikeli kavrama sorusunu ortaya atan ilk kişiydi. Aristo şöyle diyor "her nesne belli özelliklere ya sahiptir ya da değildir. belli bir şeyde var olan ya da olmayan bu özelliklere ya da genel kavramlara Kategoriler ismini verir,on kategoriye ayırır bunlar:varlık, nicelik, nitelik, ilişki, zaman,yer ,konum, iyelik,etken ve edilgen olarak açıklar. Bu kategorilerden ilki yüklemin eş-uzamlı olup olmadığını belirler .Öznenin ve yüklemin eş-uzamlı olup olmaması sonucunda düşünceler, çıkarımlar ve kıyaslamalar oluşur. İkinci analitikte aristo tümden gelim(dedüksiyon) öğretisini sunuyor. Ona göre bilimin görevi olayların nedenini kavramaktır. Tümden gelim ve tümevarım birbirine ters işlemlerdir ve ikisi birlikte bilimi oluşturur. Gerçeğe her zaman her yerde gözlemle değil düşünceyle ulaşılır gözlemse bizi gerceğin varlığına, yani onun belirli olaylar içerisinde bulunduğuna ikna eder. Potansiyel olarak  zihin kapasitesi bütün genel kavramları içerir. Gerçekten de onlara sadece öğrendiği zaman sahip olur. Aristo ideaları ve kavramların varlığını değil, bu varlığın maddeden ayrı olmasını kabul etmiyor. Ariatonun tümden gelim yöntemine örnek olarak bütün insanlar aciz,her diktatör kötü insandır, o hâlde bütün diktatörler acizdir. Aristonun gözlem ve deneye yatkınlığına rahmen  tutarlı ve düzenli bir ampirist olamadı. Aristonun doğa hakkındaki çalışmaları skolastik düşüncenin temellerini attı. Doğaya kendi hayal ürününü atfetme isteği sonucunda Aristo
Felsefe
Mantık Bilimin Kurucusu AristoElizaveta Litvinova · Etkin Yayınevi · 201823 okunma
Samet İlhan
Şu ana kadar gördüğüm en uzun inceleme ve güzel olmuş, ellerinize ve düşüncelerinize sağlık.
Ne güzel söylemiş Hz. Ali; "Lisanını küfre alıştırma. Tatlı dilli ol. Yoksa önüne gelene havlayan köpeklere dönersin. Halkı zorla kendine nefret ettirirsin."
Samet İlhan
Yaşamımıza yön vermesi gereken sözlerden biri.
Tum parami kitaplara harcamisimdir o sirada benim yatakk
Samet İlhan
çok iyi xd
Aydınlatma iletisi;
Üzgünüm ama yanlış anlıyorsunuz. Öncelikle kimseyle bir sorunum olmadığını belirtmek istiyorum. Takipleşme konusunu da kafama takmıyorum. Takipçi kazanma gibi bir derdim de yok. Ben bu uygulamayı ilk kullanmaya başladığımda kimseyle etkileşim kuramıyordum. Hatta bununla ilgili bir ileti de paylaşmıştım ve hâlâ duvarımda mevcud o ileti. O iletimde neden takipleşmek istediğimi açıkladığımdan, burada kısaca bahsedeceğim tekrar. Takip etme ve edilmeyi sırf etkileşim kurabilmek için talep etmiştim. Sağolsunlar dikkate alan oldu, almayan oldu. Her neyse. (Hepsine tekrardan şükranlarımı sunuyorum.) Sonra sırf rahat etkileşim kurabileyim ve uygulamayı daha keyifli ve daha verimli kullanabileyim diye kalkım premium paketi edindim ve bu sayede tekipleşme olayını çıkardım kafamdan. (Sonra baktım pek bi faydası olmuyor uygulamanın, kalkıp iptal ettim üyeliğimi.) Her neyse diyeceğim o ki ben kimseyi, kendimi ya da egomu tatmin etmek için takip edip, kimseden de bu amaçla beni takip etmeleri için bir istekte bulunmadım. Kendimi havalı sandığım, düşündüğüm de yok. Kimsenin takipçiye ihtiyacı olduğunu da belirtmedim ve düşünmüyorum da. Ayriyetten büyük kitlede takipçiye sahip olup, kimseyi takip etmeme gibi amacım ve arzum da yok. Kendimi ünlü ya da takip edilmesi gereken biri olarak da ne görüyorum ne de tanımlıyorum. Velhasıl şu takipleşme olayı ile ilgili herhangi bi çabam ve art niyetim yok. Sadece bazen ruh hali olarak pek iyi olmayabiliyorum. Psikolojim değişik haller sergilememe yol açabiliyor. Bazen herşeyden vazgeçmek isterken, bazen de vazgeçtiklerimin hepsine tekrardan sahip olmak isterim. Ve o an herşeyden vazgeçmek istedim sadece. Kendi kendime herkesi takipten çıkmak istedim ve çıktım. Fakat ne yazık ki takipten çıktılarımızı, takipten çıkarma özelliği olmadığı için

Şeyma R.GZN...

@Shimo
·
Adem İNAN @Moteg0 @Demanderr Dostum sizin sorununuz ne? Durduk yere takip gonderiyorsunuz, takip gelince takipten çıkıyorsunuz. Hiç takibinizin olmaması ve yüzlerce takipçinizin olması nasıl bir tatmin sağlıyor. Yaptığınız saçmalık. Gençliginize vererek olayı kendime açıklamaya çalışıyorum ancak. Bunu önce size açıklamalıyım. Hayat denge üzerine kuruludur, doğrudur bazı insanlar vardır. Însanlar o kişileri takip eder, mesela benimde takip ettiğim çok kıymetli kişiler var. Önce kendinize yatırım yapın, nitelikli katkı yapın hayata, insanlar da sizi bile isteye takip etsin. Nitelikli dolandırıcılık bu yaptığınız. Doğru bulmuyorum.
1000Kitap
Samet İlhan
Merhaba, takipçi çıkartma işlemini gerçekleştiremiyorum, yardım eder misiniz?