Erkek adam eşinden önce gitmeli. Yaşlı bir
erkek eşini kaybedince yetim çocuğa dönüyor; eli
iş tutmaz, kendine bakamaz. Oysa kadınlar daha
metin ve yalnızlığa dayanıklı
Köyde kalan haneleri tek tek sayıyorum. Çoğu
evde yaşlı bir dul kadın var. Ama kendilerini
ayakta tutuyorlar; birbirlerine dayanıyorlar, eh
pek de şikâyet etmiyorlar.
Dul erkekler, oğlunun, kızının yanına sığınıyor;
içi ezik, boynu bükük ver yiyeyim, ser yatayım,
başımda bekleyin canım çıkmasın hesabı süklüm
püklüm birer ihtiyar olup çıkıyorlar.