"Kim olursa olsun, herkes kendi ölümünün sahibidir; o an gelip çattığında yapabileceğimiz tek şey, insanların korkusuz ve acısız ölmelerini sağlamaktır."
Böyle bir eser nasıl yorumlanır?
Ahh Martın Eden! Seni tanımak güzeldi. Neden aynı çağda birbirimizin yakın arkadaşı olmadık ki? Azmi ve çalışkanlığıyla hiçbir şeyin imkansız olmadığını iliklerimize kadar hissettiren kahraman.
Martın Eden, Jack London'ın yarı otobiyografik bir eseri. Kitabı okurken yazarın hayatına dair kesitlere rastlamak da mümkün. Eserde, Martın Eden'in aşkı, hedefleri ve toplumun onayı için kendini gerçekleştirme çabası içinde olduğunu görüyoruz. Fakat bunları kazanmak isterken mutlu olmaktan ziyâde yavaş yavaş tükeniyor... Zirveye ulaştığında ise hem kendinden hem toplumdan uzaklaşıp yabancılaşıyor. Ve sonunda Martın Eden bizleri koskoca bir yalnızlığın ortasına terk ediyor... Okumanızı tavsiye ederim.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,2bin okunma