Devlete kötüdür demekten kaçınmam, fakat tarihsel gerekliliği olan bir kötü. Devlet hiçbir zaman toplum değildir. Devlet, olsa olsa, kaba olduğu kadar da soyut olan tarihsel bir biçimdir. Bütün ülkelerde, tarihsel olarak, şiddetin, vurgunun, yağmanın, bir kelimeyle savaşın ve fethin, ulusların dinsel uydurmalarının yarattığı Tanrılarla evlenmesinden dünyaya gelmiştir.
Devlet, tarihsel, geçici bir kuruluş, toplumun gelip geçici bir biçimidir.
Devlete karşı baş kaldırmak çok kolaydır. Çünkü doğada olduğu gibi Devlet’te de baş kaldırmayı kışkırtan bir şeyler vardır. Devlet yetkedir, güç’tür, gücün hayranlığı ve çalımıdır...