Özgürlük sadece öykünün bir yarımı ve gerçeğin yarısıdır. Özgürlük olumlu yanı sorumluluk olan olgunun tamamının negatif yanından başka birşey değildir. Aslında bakılacak olunursa, sorumluluk terimiyle yaşanmadığı sürece özgürlük yozlaşma tehlikesiyle karşı karşıyadır. İşte bu nedenle Doğu Yakası'ndaki Özgürlük Anıtı'na, Batı Yakası'ndaki Sorumluluk Anıtı'nın eklenmesini öneriyorum.