Üzerine söylenecek hem çok fazla şey olan, hem de yorum bile yapılamayacak kadar mükemmel olan bir kitap. Öncelikle şunu söylemeliyim ki Atatürk'ün yazmış olduğunu bildiğiniz satırları okurken heyecanlanmadan edemiyorsunuz. Her satırından zeka ve strateji fışkırıyor. İlk olarak ülkenin genel durum ve görünüşüyle başlıyor, o iç karartıcı, devletin padişahının bile ümidi kestiği tablodan. Sonrasında adım adım diş ve tırnakla kazınarak kazanılan zaferler, her şeye ve herkese rağmen göze alınanlar sizi büyülüyor. Herkes okumalı demekten başka lafım yok.
Gazi Mustafa Kemal, cumhurbaşkanı seçildiğinde yapmış olduğu konuşmanın bir kısmı:
''Efendiler, asırlardan beri Doğuda haksızlığa ve zulme uğramış olan Milletimiz, Türk Milleti, gerçekte soydan sahip bulunduğu yüksek yeteneklerden yoksun zannediliyordu. Son yıllarda milletimizin fiili olarak gösterdiği yetenek, istidat ve kavrayış, kendi hakkında kötü düşüncelerin ne kadar gafil ve ne kadar gerçeği görmekten uzak, görünüşe aldanan insanlar olduğunu pek güzel ispat etti. Milletimiz kendisinde var olan özellikleri ve değeri, hükumetin yeni adıyla, medeniyet dünyasına çok daha kolaylıkla gösterebilecektir. Türkiye Cumhuriyeti, dünya devletleri arasında tuttuğu yere layık olduğunu eserleriyle ispat edecektir... Bendeniz, kazandığım bu güven ve itimada layık olmak için daima sayın arkadaşlarımın ellerine çok samimi ve sıkı bir şekilde yapışarak, kendimi onların şahıslarından bir an bile uzak görmeyerek çalışacağım. Daima, milletin sevgi ve güvenine dayanarak hep birlikte ileri gideceğiz. Türkiye Cumhuriyeti mutlu, başarılı ve galip olacaktır.''
TÜRK GENÇLİĞİ'NE BIRAKTIĞIM EMANET
''Saygıdeğer Efendiler, sizi günlerce işgal eden uzun ve detaylı söylevim, nihayet geçmişe karışmış bir devrin hikayesidir. Bunda, Milletim