Mademki her şeyi Allah yapacak, tamamlayacaktı, insana yapacak bir şey kalmıyordu. Bu din, insanlığın ve yeryüzünün boşluğu ile sonuçlanıyordu, onda yalnız budalalık, hareketsizlik vardı. Görenekle sürülen toprakları, tembellik ve açlık içindeki halkı onun ellerine bırakmak gerekti.
Kilisenin yanlışını yıkmak, bunun yerine bilginin gerçeğini gene bilginin meydana getireceği, insanlar arası barışı ve dayanışmayı koymak, bundan daha yüksek bir rol olamazdı.