"Bir kitabı okurken, geçen iki saatin, ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince, insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırım…"
"Başkaları çıkarsa ben de çıkmak istiyorum hapishaneden," dedi Pinokyo, gardiyana.
"Olmaz. Siz çıkamazsınız," dedi gardiyan. "Çünkü siz malın gözü değilsiniz..."
"Özür dilerim," diye karşılık verdi Pinokyo. "Ama ben de bir dolandırıcıyım."
"Öyleyse yerden göğe kadar haklısınız," dedi gardiyan beresini saygıyla çıkarıp selamlayarak, Pinokyo'ya hapishanenin kapılarını açtı, onu dışarı bıraktı.