Selim Servan Demirel

Selim Servan Demirel
@SelimServan
İki zıt görüşlü insanın da dost olabileceği bir toplum yarattığımızda, insanlığın kapısından içeri giriyoruz demektir. Saygılarımla...
Hamal
Kendimi bilirim.
İstanbul
5 okur puanı
Şubat 2018 tarihinde katıldı
Prof.Dr.Thomas Langdon
Sabahın altısıydı telefonum çaldı. Arayan Jim. Eski bir öğrencim nefes nefese; - Bunu görmelisiniz Profesör.. Erken kaldırılmayı sevmiyorum.. + Hey Jim,yaşım 79,ve emin ol çok şey gördüm.. - Hayır Bay Langdon.. Bunu görmelisiniz... dedi. Bu ısrarına dayanamayıp evden ayrıldım ve Jim'in Melbourne'deki kliniğine doğru yola koyuldum.. Saat 8 deki hastasını kesinlikle görmem gerektiğini söyledi.. Ben tecrübeme istinaden çok bir beklenti içinde değildim.. Saat 8 oldu,ve bir adam, kucağında,2,5 yaşlarında sarışın bir erkek çocuğuyla çıkageldi.. "tibial hemimelia.." Yani her iki bacağı da doğuştan kasıklarından itibaren yok.. ismi Ted. Ted yüzüme baktı,gülümsedi.. Sanki Tanrı yeryüzünde yeni bir Irmak yaratmış gibi bir heyecan sardı içimi.. Sonra gitti.. Birşey yapılmalıydı.. Jim,protez bacak için ölçü ve modeli belirledi ama Ailenin durumu ülke standartlarının altında olduğu için maliyeti asla karşılayamayacaktı.. Umutsuzduk.. Mutsuzduk.. 2,5 yaşında bir çocuk,en tatlı adımlarını atacağı yaşlarda ve henüz yürümek nedir bilmiyor.. Arabamı sattım.. Jim'e söyledigimde çok şey demedi,gülümsedi o da küçük Ted gibi.. Zaten bir eşim yok,çocuğumda yok,alt tarafı bir araba..Neler oluyordu bilmiyordum,ama içimde değişik bir heyecan vardı.. Protezler yapıldı, geldi.. Takıldı..
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İnsan
Karşı evde doğsam "Hristiyan" olacaktım, arka evde doğsam bir "Sünni" olarak doğacaktım, sağ yanımızdaki evlerden birinde dünyaya gelsem "Ermeni" olacaktım, belki küçücük bir evde "Alevi" olarak can bulacaktım.. Seçme şansım yoktu.. Nerede doğduysam kimliğim o oldu yani... Nerede ve hangi kimlikte doğacağımız elimizde değil ama "İnsan" olmak elimizde..
Selim Servan Demirel
Kalemi olsaydım SABAHATTİN ALİ nin keşke. AHMET ARİF in ilhamı bir gece vakti. CAHİT SITKI TARANCI nın memleket sevdası olsaydım. ATİLLA İLHAN ın acıya açılan pencesinden bakabikseydim dünyaya. İsyanı olsaydım YUSUF HAYALOĞLU nun. CAN YÜCEL in şikayeti olsaydım. CEMAL SÜREYYA nın bilinmeyen adresi olsaydım. Aşkı olsaydım mesela ELİF ŞAFAK ın. CELÂLEDDİN in Şems i olsaydım yada ŞEMS in mavlanası. NECİP FAZIL KISAKÜREĞ in düşünceleri olsaydım bu dünyada. NAZIM HİKMET in idealindeki rejim olsaydım keşke. Dilindeki bir şarkısı olsaydım AHMET KAYA nın. ORHAN VELİ ye kolay bir yol olsaydım keşke. ÖZDEMİR ASAF ın her hangi bir anısında yer alsaydım. Aklı ve edebi olsaydım YUNUS EMRE nin. MEHMET AKİF in istiklali olsaydım son dem.
Selim Servan Demirel
Zaman kısa, yol uzun. Seni anlatamaz bildiğim hiçbir sözcük, anlatamaz hasrete biriktirdigim özlemini. Çok yoldan geçti bu yürek sevdicegim. Geride çok şey kaldı çok şey bırakıldı bilemezsin. Heybemde çok şey gizlidir, döksem inan taşıyamaz dünya, sûkut etmem bundandır...
Puan vermedi·420 syf.·
2018 2. kitabı
Elif Şafak
8.2/10 · 76,7bin okunma