📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bugün sizlere okunması gerekenler listelerinde sıkça gördüğümüz ama aynı zamanda yarım bırakılmasıyla da ün salmış Tutunamayanlar'dan bahsetmek istiyorum. Bu kadar yarım bırakılmasının başlıca sebebi bence akıcı bir romanmış gibi okunmaya başlanması. Maalesef öyle değil, mücadele bekleyen bir eser Kitaptaki gelgitler okumanızı zorlaştırıyor, akışı belli olmayan bir kitap bu yüzden süreklilik kazanmak biraz zor oluyor. Okuma serüveninin bu kısmında kitabı bırakma ya da mücadele edip devam etme ihtimaliniz var, umarım devam etmeyi seçersiniz. Çünkü bu mücadele değen, size hiç düşünmediğiniz hayatları, bakış açılarını gösteren bir kitap. Konusuna "bir dibe vuruş hikayesi" dersek en uygunu olur
bence. Adı yüzünden genellikle yoksul ve sokaktaki insanlardan bahsedildiği sanılsa da aslında yüksek eğitimli ve ortalama bir insanın ruhsal çöküşünü, tutunamamasını görüyoruz bu romanda. Yakın arkadaşının(Selim Işık'ın) intihar haberiyle sarsılan ve bu intiharın nedenini anlamak için bir iç yolculuğa çıkan Turgut Özben'in düşünceleriyle başlıyor Tutunamayanlar. Turgut Özben'in bu yolcuğuna eşlik etmek çok ama çok keyifli. Selim Işık karakterini o kadar tanıyorsunuz ki, bir süre sonra kendinizi görüyorsunuz onda. Bu kitabı okumanızı tavsiye ediyorum, ama ciddi bir emek isteyen bir kitap olduğunu belirtmeden de geçemem. Eski Türkçe kelimelere, 100 sayfa süren noktalama işareti kullanılmamış sayfaları(Günseli ve Turgut'un konuştukları kısım) okumaya ve monologlara kendinizi hazırlayın. Bence en önemlisi de benimki de dahil olmak üzere bütün bu inceleme ve yorumları fazla da ciddiye alayın, kitaba önyargı oluşturmayın! Herkesin mücadelesi, sabrı, bilgisi farklı. Bu kitabı okumakla birlikte hem merakınızı giderip hem de kendinizi,en çok da okuma şeklinizi keşfedeceksiniz. Bu yola
Can Bonomo yaptığı her işle fark yaratan biri bence. İlk defa bir şiir kitabını okudum ve onunla ilgili çok farklı bir yön görmüş oldum. Ülkemizde maalesef bir kişiyi tek bir kalıba sokma alışkanlığı var. Şarkıcı şiir kitabı çıkarmaz, model oyunculuk yapamaz gibi....Can Bonomo bu önyargıyı kıran en iyi örneklerden biri. Şiir kitapları, güzel şarkıları, resimleri ve mizah üstüne de bir podcasti var. Böyle çok yönlülükler daha fazla desteklense keşke. Şiirlerinde sade ama derin bir dil kullanmış. Kitap çok akıcı ama aynı zamanda kitap sizi içine çekiyor ve şiirlerdeki duyguları hissettiriyor. Ben çok çok beğendim öteki şiir kitaplarını da muhakkak okumak istiyorum.