Semih

Semih
@Semih91
Mutluluk; hedeflediğin yer değil, yaptığın yolculuktur.

Semih

, bir kitabı okumaya başladı
Ahmet Şerif İzgören
8.4/10 · 497 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Semih

, bir kitap okudu
8/10
·136 syf.·
Beğendi
·
2022 3. kitabı
Ahmet Şerif İzgören
8.5/10 · 12,9bin okunma
7/10
·244 syf.··
2022 2. kitabı
Bu kitapta bilinçsiz olarak verilen kararların aslında hayatımız üzerinde ne kadar önemli olduğuna değinilmiş. Mesela herkes için geçerli değil ama büyük çoğunluk için geçerli bir durum: Okulda aynı sınıfta daha küçük kişiler genelde ezilir, kendilerini ifade etmekte zorlanır, fakat daha olgun daha yaşı büyük kişiler hem fiziksel olarak daha güçlü olduğundan kendini rahatça korur, hem de daha özgüvenli olup daha çok söz sahibi olur. Kendini ezdirmez. Çocuklukta yaşadığı bu tecrübe eğer kişi için olumlu ise ilerleyen zamanlarda bunun etkisini olumlu şekilde görecekken, tam tersi durumunda da tersi olan geçerlidir. Çok tavsiye ettiğim bir kitap değil. Çocuklar ilgi isteyen varlıklar, bütün insanlar, canlılar o şekilde. Ama çocukluğunda vermemiz gereken değeri vermemiz gerek ki o sevgiyi değeri özgüveni alıp, ilerleyen yıllarda da o kişi güçlü, özgüvenli, başarılı, kendi ayakları üzerinde durabilen bir insan olsun
OutliersMalcolm Gladwell · MediaCat Yayınları · 202210bin okunma

Semih

, bir kitap okudu
7/10
·244 syf.··
2022 2. kitabı
Malcolm Gladwell
7.8/10 · 10bin okunma
7/10
·142 syf.··
2022 1. kitabı
Kitabı 2 günde bitirdim. Bir çok sayfası su kristalleri örnekleriyle dolu. Kitapta anlatılmak istenen; insanların mutlu olması için gerekli olan şey sevgi ve şükran duygularıdır. Şükretmek, sevgiden de daha önemlidir. Şükreden kişinin sevme duygusuna sahip olması da o denli daha kolay olur. Su kristalleri insanlara benzer. Suya "teşekkür ederim" yada "aptal" denmesiyle, insana denmesinin verdiği sonuçlar arasında bir fark yok. Ayrıca "hadi yapalım" gibi olumlu ifadeler kullanmalı, "hadi yap" vs gibi emirlerden kaçınmalıyız. Hem genel olarak insan ilişkileri için önemli ama daha da önemlisi çocuklarımıza bu şekilde yaklaşım biçiminde olmalıyız. Kitaptan bunları öğrendim, yazara ve çevirmene teşekkür ederim. Kitaplıkta illa olmalı mı diye sorarsanız, bence çok gerekli değil, bu özeti okursanız yeterli gibi geldi bana :) iyi okumalar,
Suyun Gizli MesajıMasaru Emoto · Kuraldışı Yayıncılık · 2017551 okunma