Yirmi beş yüzyıl boyunca histeri abuk subuk ve anlaşılmaz semptomları olan acayip bir hastalık sayıldı. Çoğu doktor onun kadınlara uygun bir hastalık olduğuna ve rahimden kaynaklandığına inandı. Bu yüzden de adı histeri. Bir başka tarihçinin açıklamasına göre histeri, "Erkeklerin karşı cinste gizemli ya da idaresi zor bulduğu her şey için kullanılan tıbbi bor metafor" du.