Zamanların en iyisiydi, aynı zamanda en kötüsüydü. Bir yandan akıl çağı yaşanıyor, bir yandan aptallık hüküm sürüyordu. Hem inanç devriydi hem kuşku dönemi; aydınlık mevsimi ile karanlık mevsimi iç içe geçmişti. Umut dolu bir bahar ve umutsuzluğun kışı birlikte hüküm sürüyordu. Herşeyimiz olduğu kadar hiçbir şeyimiz de yoktu.