Sena K

Bazı insanlar sevdikleri tarafindan unutulmaktan korkarlar. Bu patolojiye atazagorafobi denir.
Sayfa 212 - Timaş 6.Baskı·Kitabı okudu
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
"Üstünden çok uzun zaman geçmiş büyükanne, o bile hatırlamıyordur artık." "O kim?" "Senin ölü, Trinita. Eskiden annem derdi ki ölüler hafıza kaybından muzdariptirler. Yaşayanlar tarafindan unutulmaksa ölüye daha fazla acı verir. Sen onu her gün hatırlıyorsun, bu iyi. Onu hatırladıkça gülümsemeli, dans etmelisin. Trinita'yla, Fantasma'yla konuştuğun gibi konuşmalısın. Konuşmak ölüleri sakinleştirir." "Bunu da mı annenden öğrendin?" "Evet. Annem ben çocukken öldü. Terk edildim. Onunla konuşuyorum, ama onun beni koruyan ellerinin yokluğunu hissediyorum hâlâ." "Sen daha çocuksun." Büyükanne, annemin kollarından uzakta nasıl çocuk olabilirim?"
Sayfa 181 - Timaş 6.Baskı·Kitabı okudu
Rutinler avın bizzat kendi tuzağıdır.
Sayfa 171 - Timaş 6.Baskı·Kitabı okudu
"Bu duvarın ardında bir dünya var." "Duvarı yıkabilir miyim?" "Yıkabilirsin, ama korkuyorum, çok korkuyorum."
Sayfa 153 - Timaş 6.Baskı·Kitabı okudu
Onun varlığı her ne kadar bizim sınırlı algımızın çok ötesinde olsa da Tanrı'ya inanmak, kibirli insanlığa inanmaktan daha kolay geliyordu. Uzun yllar boyunca sırf tembellikten, kendimi inançlı biri kabul ettim. İnançsızlığımı Odete'ye ve diğerlerine açıklamam çok zor olurdu. İnsanlara da inanmıyordum, ancak bu insanların kolaylıkla kabul ettiği bir şeydi. Tanrı'ya inanmanın yolunun insanlığa inanmaktan geçtiğini son yllarda anladım. İnsanlığın olmadığı yerde Tanrıda yok. Tanrı'ya da insanlığa da inanmamayı sürdürüyorum. Fantasma öldüğünden beri onun ruhuna ibadet ediyorum. Onunla konuşuyorum. Beni duyduğuna inanıyorum. Bu hayal gücünün zorlaması değil, hele mantık hiç değil, yalnızca mantıksızlıkla açıklanabilecek tamamen başka bir yeti. Kendi kendime mi konuşuyorum? Belki de. Tanrı'yla konuştuğu için böbürlenen azizler gibi. Ben daha az kibirliyim. Bir köpeğin tatlı ruhuyla konuştuğuma inanarak kendi kendime konuşuyorum. Ne olursa olsun bu konuşmalar bana iyi geliyor.
Sayfa 133 - Timaş 6.Baskı·Kitabı okudu