A, uzun boylu dahi , sen buradan Üsküdar'a geçmek için bir sürü vasıtaya muhtaç bulunurken ebedi hayata erme yolunda nasıl olur da tek başına hareket etmekten bahsedebilirsin ?
Allah " hiçbir nefse tahammülünden fazlasını yüklemem " diyor ! Bunu Allah söylüyor ! Demek ki , bana buz yüklense onu lav haline getirecek olan bu ateşe karşı gereken tahammül verilmiştir ! Bu müjde karşısında daha ne istiyorum ? Dayandır beni , Allahım , dayandır bu ateşe !..
Size şarap , kokain ve esrar arasındaki farkı gösteren bir masal tablosu çizeyim ; üç sarhoş , biri şarap , öbürü kokain , daha öbürü de esrar sarhoşu üç kişi , surların dışında İstanbul'a doğru geliyorlarmış... Masal bu ya ; bakmışlar ki sur kapısı kapalı , arkasından kilitli.... Ne yapsınlar ?... Şarap sarhoşu , tam da şarabın tesirini belirten şu sözü söylemiş ; " Ne duruyoruz ;Kocaman, mocaman , kapıyı devirip girelim!... Kokainin sulhçu ve katlandırıcı tesiriyle de öbürü , " Şuracığa çömelip sabahı beklesek olmaz mı ?" demiş. Sıra üçüncüye gelince esrarın tam ifadesi olarak verdiği cevap müthiş ; " Kuzum ne diye boş yere çekişiyorsunuz ; anahtar deliğinden süzülüp girelim!...