Dostoyevski'nin yapıtın varoluşundaki mükemmeliyetini açıklayışı : “Hepimiz Gogol’un Palto’sundan çıktık.” Rus Edebiyatında çığır açan eseri keyifle bir öğlen arası okumanızı öneririm.
Ama gene de herkes sevdiğini öldürür,
Bu böylece biline,
Kimi bunu kin yüklü bakışlarıyla yapar,
Kimi de okşayıcı bir sözle öldürür,
Korkak, bir öpücükle,
Yüreklisi kılıçla, bir kılıçla öldürür!
Kimi insan aşkını gençliğinde öldürür,
Kimi sevgisini yaşlılığına saklar;
Bazıları öldürür arzunun elleriyle,
Altın’ın elleriyle boğar bazı insanlar:
Bunların en üstünü bıçak kullanır çünkü
Böylelikle ölenler çabuk soğuyup donar.
Kimi insan az sever, kimisi de çok uzun,
Kimileri aşkı satar, kimileri satın alır;
Kimileri de yapar bu işi gözyaşıyla,
Kimilerinde aşka serin kanla kıyılır;
Hemen herkes bir türlü öldürür sevdiğini,
Ama bundan ötürü herkes asılmamıştır.”
"Kaşgarlı Mahmut Divan-ı Lügat-it Türk Kitabında hadis olarak vermiş mesnediyle beraber"Yüce Allah Peygamberimize ben bir ordu kurdum adını TÜRK koydum onu azan kavimlere musallat ederim ya da azan kavimlerin üstüne gönderirim yola getirdikten sonra geri çekerim" Kaşgarlı Mahmut Allah O'na rahmet eylesin derki TÜRK milletinden başka hiçbir kavme Allah ad vermemiştir.Yani TÜRK MİLLETİ ORDU MİLLET OLARAK YARATILMIŞTIR. Tarihe bakarsanız göreceksiniz ki TÜRK'e kefen biçenlerin ölümü hep korkunç olmuştur."