-Neler okuyorsunuz efendim?
+Kelimeler, kelimeler, kelimeler!
x Kelimeler albayım, bazı anlamlara gelmiyor!
t-bırak artık kelimeleri.. cümleler kur. insanları tanı.. kapını çalan insanları içeri al...
Değerli olanın dışlanması biraz bizim hatamız, biraz da sistemin getirisi. Eskiden, eski dediysem otuz yıl önce insanlar meziyetleri nedeniyle övgü alırlardı. Güzelse güzel, yakışıklıysa yine yakışıklıydı, ama bunlar meziyet değildi. Ama bakımlı olmak bir meziyettir, kültürlü olmak bambaşka bir meziyettir, azı çok edebilmek ise apayrı bir meziyettir.
Hastalıkların önemli bir kısmı insanın ikilemleriyle açığa çıkar, "kötüye bir şey olmaz" denmesi de yersiz değildir, çünkü kötü, kötü bile olsa bunda bir ikilem yaşamaz, kötü olduğunu zaten kabul etmiştir, ruh ve beden bütünlüğü tamdır. Gerçekten iyi olanlar da sorun yaşamaz, ama iyiliği manevi anlamda kabul edememiş olanlar sağlık sorunu yaşamaya adaydırlar. İyiliği içselleştirmeden yapıyorsanız bundan uzak durun, içiniz kötüyken dışınızın iyi olmasının bir manası yoktur, bu ikilem vücudunuzu harap eder.