Peyami Safa' nin piskolojik bir romanı dokuzuncu hariciyeden o kadar bahsedildi ki.. yazarın öbür kitapları da bayâ iyi olduğu için bi okuyayım dedim ben savaş temalı bir kitap bekliyodum hastalık temaliymis hatta neredeyse otobiyografik denilebilir çünkü kitapta ayağında kemik kanseri olan bir çocuktan bahsediliyo Peyaminin de kolunda olduğunu biliyorum.. kitapta bitiş olarak çocuk iyileşip çıkıyor hastaneden ancak sevdiği kıza noluyo paşaya noluyo anlatmıyor yazar sanırım bizim tamamlamamizi istiyor.. Sevdiği kız demişken bu kız çocuktan 4 yaş büyük. Bu kız da kendisinden 17-18 yaş büyük bir doktorla evlendirilmeye çalışılıyor yazar o dönemin çocuk gelin sorunlarına da ikazda bulunmuş. Aşk sadece bir bölümde var yani sadece kitabı pekiştirmek için bahsedilmiş. Genel konusu dediğim gibi hastalık ve o dönemdeki savaşa rağmen hastanelerin hastalara baktığı, onları ölüme sürüklemediği.. okunur mu? Tabi ki okunur fakat yüksek beklentiye girmeyin:D İyi okumalarr... Dokuzuncu Hariciye KoğuşuPeyami Safa