Sevda

7/10
·160 syf.·
2016 18. kitabı
Jon Gordon bu eseri yazarken Şikayet Etmeme Kuralını uygulayan gerçek bir şirketten esinlenerek eseri yazmıştır. Eserin türü kişisel gelişim. Eserde şikayet etmemek gerektiğini, şikayet etmenin insanı olumsuzluğa sürekleyeceği anlatılır. Eserde şikayet etmek yerine yapılabilecek beş kuraldan bahsedilmiş. Eserin ana karakteri Hope. Onun şikayet etme kuralını şirkete, hayata nasıl uyguladığı anlatılmış. Eserin ana düşüncesi de şikayet etmemeliyiz her kötü olaydan sonra hayatımızda iyi olaylar, iyi gelişmeler olur. Karanlıklar aydınlığa çıkar . Kitabın sonunda "Şikayetçi Biri misiniz" adlı bir değerlendirme konulmuş. Değerlendirmeyi yaptığımda 23 puan çıktı. Sonuç pozitife odaklanın ve pozitif yolda daha çok zaman geçirin. Umut verici bir kitap insanın hayatında ben nelerden şikayet ediyorum, neden şikayet ediyorum diye sorduran bir kitap bu yüzden bile okunabilcek kitaplardan diyebilirim.
İlişkiler
Şikayet Etmeme KuralıJon Gordon · Yakamoz Yayıncılık · 201511 okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
İşte şu yağmurlar, işte şu balkon, işte ben İşte şu begonya, işte yalnızlık İşte su damlacıkları, alnımda kollarımda İşte yok oluşumdan doğan kent Hiçbir yere taşmıyorum, kendime sızıyorum yalnız Ben dediğim koskocaman bir oyuk Koltuğun üstünde, aynadaki yansıda Bir oyuk! sofada, mutfakta, yatağımda Yaşamayı tersinden kolluyorum sanki Yetişip öne geçiyorum sık sık. Sözgelimi Bir iki saatte bitiyor bir mevsim
Şiir
Şiirler yazdım, kitaplar okudum Elimde bir bardak aldım, onu yeniden oydum Derinlerde kaldım böyle bir zaman Kim bulmuş ki yerini, kim ne anlamış sanki mutluluktan Ey yağmur sonraları, loş bahçeler, akşam sefaları Söyleşin benimle biraz bir kere gelmiş bulundum.
Şiir
BEŞ MEVSİM Yaşamım bir şarkıcının iç çekme anıdır Beş mevsim yaşarım yılda Bölerim bölerim bir kayısıyı, çıkardığı ses Bir yakınlık duygusudur yüzümle sakalımla Yaşamım bir şarkıcının iç çekme anıdır. Balıklar dinlenirken sularda, sokak adlarında Uykulardan geçerim Ya sabahtır erkendir, ya kimseler rastlamaz bana Ya alıp başımı gitmek isterim Bir şiir yazmışımdır da güneyde Güneyde portakalda. Ben sanki bir gazetenin hiç okunmayan yerlerindeyim Kalmışımdır ya da bir kentin varoşlarında Kendimle konuşurum, çok tuhaf bir noterimdir ben İmzam bir kıyının kıyı olarak imzasıdır Olurum böyle işte kumda çakılda. Ben belki de bir yarış arabasındayımdır kimbilir. Ellerim direksiyonda, Kaplanmıştır soluğumla her yanım Hiçbir şey duymuyorumdur hızımla sevişmekten başka Bir de var her görünüşten tatmışımdır bilirim Bir kozmonotumdur yani en son dönen dünyaya. Yaşamım bir şarkıcının iç çekme anıdır Beş mevsim yaşarım yılda...
Şiir
Biliyor musun az az yaşıyorsun içimde Oysaki seninle güzel olmak var Örneğin rakı içiyoruz, içimize bir karanfil düşüyor gibi Bir ağaç işliyor tıkır tıkır yanımızda Midemdi aklımdı şu kadarcık kalıyor. Sen o karanfile eğilimlisin, alıp sana veriyorum işte Sen de bir başkasına veriyorsun daha güzel O başkası yok mu bir yanındakine veriyor Derken karanfil elden ele. Görüyorsun ya bir sevdayı büyütüyoruz seninle Sana değiniyorum, sana ısınıyorum, bu o değil Bak nasıl, beyaza keser gibisine yedi renk Birleşiyoruz sessizce.
Şiir