Sevda

Sevda
@SevdaBagvanova
ADPU, AU
27 Şubat 2004
15 okur puanı
Ağustos 2025 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
7/10
·232 syf.··
2026 17. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 11 Nisan 2026 19:28
Əsəblərim korlandı e oğlanın qorxaqlığından. Qız yaxşı elədi başqası ilə ailə qurdu. İnsan gərək öz zəifliyini 'tale' və ya 'xarakter' deyə qələmə verən, məsuliyyətdən qaçan, özünü yaxşı oğlan kimi göstərməyə çalışan amma sadəcə qorxaq olan insanlardan uzaq dursun. Sevgi sadəcə gözəl cümlələr qurmaq deyil, həm də o cümlələrin yükünü çiyinlərində daşımağı bacarmaqdır. Madam qorxurdu ictimai qınaqdan, onu hər fürsətdə görüşə çağırmazdı ilk başlarda.Səkkiz il boyu bir addım atmayıb, bircə dəfə axtarmayıb qızı, o qədər şeydən sonra qız axtarıb tapıb onu, amma yenə bütün düşüncələri ancaq "mən"lə başlayır, 8 ildə heç dəyişməyib yenə qızı daxildə qınayır ki niyə axtarmayıb onu. Bu necə kişidir və necə "sevəndir" ki, oturub gözləyir qız onun qapısına gəlsin? Bəzən ən düzgün seçim, səni yarımçıq qoyanlardan qaçıb, səni bütöv görmək istəyənlərə sığınmaqdır. Əslində baş obrazın o cür insanla dostluq etməyə davam eləməsi göstərirdi ki o əslində xaraktersiz biridir özü də. Sadəcə imicini qorumağa çalışır insanların gözündə
Duygu ve Düşünce
Dostluq Yoxsa Məhəbbət?Dilşad Talıbova · Teas Press Nəşriyyatı · 2024101 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·132 syf.··
2025 5. kitabı
Kitabı çox bəyəndim. Yenə Qaraqan və yenə reallığın, cəmiyyətin iç üzünü göstərmək. Bəzi yerlərdə bütün insanlığa nifrət etdim. İnsanların iç üzünü açır, onların dindən imandan, vicdandan, insanlıqdan nə qədər çox uzaqlaşdığını göstərir
İnsan ve Duygular
MələkQaraqan · Əli və Nino Nəşriyyatı · 20122,010 okunma
10/10
·208 syf.··
2025 4. kitabı
Okuduğum ilk Dostoyevski eseri. Başta önyargılıydım gerçi. Bi kumarbazın yazdığı kitap nasıl ola bilir ki diyordum. Küçük eser ama bana öyle şeyler kattı ki. Her cümleyi incelediğimde insan psikolojisini daha iyi anlıyordum. Bundan sonrası SPOİ olucak (o yüzden kitapı hiç okumayan arkadaşlar okumayınız) İlk başta Nastenkaya fazla kızmıştım. Bi tek onun hatası düşünüyordum. Ama Nastenka o kiracıyı seçerek hata yapmadı. Şöyle düşünelim. Eğer tüm olanları hayalperest değil kiracı anlatsaydı ve Nastenka bu sefer de hayalperesti seçseydi, bu sefer de biz "hayatının aşkını nasıl 4 gündür tanıdığın birine değişirsin" diye onu kınardık. Nastenka'nın asıl hatası duygusal olarak çöküşte olduğu için hayalperesti yaslanacak omuz, yarabandı gibi görmesiydi. O kadar kızgındı ki, içinde sevgiye açlık boşluğu oluştu. O yüzden hayalpereste boş yere umutlar verip kalbini kırdı. Ona "şunu yaparız, evime göçersin yarın" diyerek asıl kendisini artık hayalperesti sevdiğine inandırıyordu. Ama eski aşığını gördüğü anda o geçmiş duyguları geri geldi. Hayalpereste çok üzülsek de onun da hatası var. Nastenka ilk başta onu "bana aşık olma" diye uyarmıştı, ve açık şekilde başkasına aşık olduğunu belirtmişti. Şöyle bir şey fark ettim arkadaşlar. Size hiç garip gelmedi mi hayalperestin Nastenkaya neden böyle sırılsıklam aşık olması? Hayalperest çok yalnız biriydi. Hayal dünyasında yaşıyordu. Temamen yapayalnızdı. Hayatında onu ilk kez birisi yani Nastenka dinledi. Ondan başka hayatında pek fazla insan olmadığı için Nastenkanı ideal bi kadın olarak gördü. Ne de olsa o bi hayalperestti. Eğer hayal dünyasında yaşamak yerine diğer insanlarla iletişim kursaydı o zaman kendisine daha uygun birini bulurdu. Kitap isminin bile "Beyaz geceler" olması o kadar anlamlı ki. Aslında geceler kapkaranlık dolu. Ama
Duygu ve Düşünce
Beyaz GecelerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024102,3bin okunma
9/10
·168 syf.··
2025 3. kitabı
İlk başta pek beğenmedim, hatta sıkıldım. Ama sonlara güzeldi. İnsanlara hayatla ilgili mesajlar veriyor. Biz insanların en büyük düşmanı kendi iç dünyamız. Her şeyin yüzde doksanı ona verdiğimiz tepkiden oluşuyor. Bu kanaata geldim kitapdan. Benim gibi duygusal insanlar daha iyi anlıyor kitapı. Çünkü yaşadığı duyguları biz de yaşamışızdır
Duygu ve Düşünce
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma
10/10
·424 syf.··
Beğendi
·
2025 2. kitabı
Oxuduğum ən yaxşı kitablardan biri ola bilər. Həyat, ölüm, fəlsəfə, psixologiya, müharibə, sevgi nə desəniz var. Bəzi məqamları müəllif elə düşündürücü yazıb ki. Dünyagörüşünüzü də artıra bilərsiniz bu kitabla. Oxucuya da təsir edə biləndir. Neçə yerdə ağladım
Psikoloji
Relslər Üzərinə Uzanmış AdamRövşen Abdullaoğlu · Qədim Qala · 20201,812 okunma