Orhan Pamuk'tan okuduğum ilk kitap olan Kar; bir dönem kitabı olup Kars'ın fakirliğinin, karlarının, karla kaplı yollarından dolayı yalnızlığının, insanların unutulmuşluğunun, kendi kendilerine bırakılmışlığının dönemin siyasi ve dini olaylarının anlatıldığı beğendiğim bir roman oldu. Ka'nın bir umut ile geldiği Kars'ta, belki de şair olmanın verdiği hüzün ve acı çekmekten hoşlanma duyguları yüzünden bu ruh halinden hiç kurtulamayıp, kendi duygusallığının içinde kendi sonunu hazırladığı ve bunun farkında olup yine de mutlu olma çabasını her bildiğimiz şairde bir nebze görebiliriz. Şiir yazmak için ne kadar uğraştığı, ilham beklediği, yürüdüğü o karlı Kars yollarında, bulduğunu sandığı aşk ile gelen ilham sayesinde yazdığı o şirinlerin bulunduğu yeşil kaplı defter şu an nerede ben de çok merak ediyorum.