"Ben" olmayı öğrenemeden "biz" olmaya koşullanıyoruz. "Kendin için bir şey istemek bencilliktir. Önce başkalarını düşün" diyorlar bize. Aslında dedikleri şey, "Önce kendini değil beni düşün". Kendimiz olamadan, bize söylenen "olmamız gerekeni" olmaya çalışıyoruz. Ne "ben" olabiliyoruz, ne de sağlıklı "biz". Ben olmayı bilemeyen, ancak bağımlı "biz" olabilir, sağlıklı "biz" değil. Sağlıklı "biz" olabilmenin yolu ise önce "ben" olabilmekten geçiyor.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Göz göze geldik gene. Usumdan geçenleri bilmiş gibi, biraz alaycı bir gülümsemeyle, başını "evet" dercesine sallıyordu. Başkan hâlâ düşünüyordu. Kendi oyunumu oynamağa başladım.
Sen beni yaşatabilirsin, diye geçirdim içimden.
Başı, gene, evet, dedi.
Ama yaşatmak istemiyorsun çünkü sen
Başı, evet, ben?.. dedi.
Sevildiğini bilmek istersin.
Evet.
Ama sevildiğinin söylenmesini istemezsin, beni söylenmemiş bir sevgide boğabilirsin.
Evet.
Çünkü...
Çünkü?..
Bilemiyorum. Galiba... Korkuyorsun.
Evet.