İnsan nerededir? En dolu, en gergin, en tam hâlinde insan, yalnız ölüm karşısındadır. Çok iyi anlıyorum bunu şimdi. Bunun için hastalanmaya da, ihtiyarlamaya da lüzum yok: Doğmak kâfi. Dünyaya geldiğimiz andan itibaren bir tek davamızın hükmü var: Ölüme karşı.
bende iki türlü erkek hayali var: Biri koca; öteki de... öteki de âşık. Bu iki hayali bir adam üstünde birleştirmeyen kadın ya evlenmemelidir, yahut serbest bir izdivaç yapmalıdır.