“Karşısındakini olduğundan iyi görür, daha ilk bakıştan büyük bir heyecanla meziyetlerini büyütürdü. Bu çeşit insanların hayal kırıklığına, hele sebebin kendileri olduğunu bilerek uğramaları pek acı olur. Ne diye kendilerine verilebilecekten fazlasını umarlar sanki?”
Her şeyden ve her şeyden önce Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde yaşayan insanlara daha iyi bir yaşamın kapısını bilimden başka hiçbir şeyin açamayacağını öğretmek, neyin bilim, neyinse safsata olduğunu nasıl ayırabileceklerini elden geldiğince göstermek ve onlara öğrenmenin ve keşfetmenin zevkini tattırmak bence her bilim insanının görevidir.