“Deneyimlerimiz bize göstermiştir ki en kısa yolu uzun uzun dolaştıktan sonra buluruz” der Roger Ascham. Ama uzun uzun dolaşmanın bizi daha fazla dolaşamayacak hale getirdiği de sıklıkla görülen bir şeydir. O zaman deneyimlerimizin bize ne gibi bir faydası vardır?
Üç bin yıl ya da bunun binlerce katı fazlasını yaşayacak olsan da hiç kimsenin halihazırda sürdürdüğü hayattan başka bir hayatı kaybetmediğini ve kaybetmekte olduğu hayattan başka bir hayat yaşamadığını unutma.
Bir kişi çok uzun yaşasa da çok kısa yaşasa da aynı şeyi yitirir. Bu da şimdiki zamandır ve insan sadece bundan mahrum olabilir; nihayetinde insan yalnızca buna sahiptir ve hiç kimse sahip olmadığı şeyi yitiremez.