Kütükler büyük ve güçlü olur çünkü cansızdır.
Fidanlar zayıftır, çıtkırıldımdır ama canlıdır.
O fidelerin güçlü birer kütük olmasından kıvanç mı duymalıyız?
…
Canlı olmanın bedeli odur, her an kırılmaya hazır olmak icab eder. Çok büyük bir güçsüzlük gibi görünür fakat bu acziyet bu güçsüzlük insanın insan olmak bakımından en büyük gücüdür.