чαsαr

чαsαr
"vincit qui de vincit"

Esra Tekin

, bir kitap okudu
Puan vermedi·248 syf.·
18 günde okudu
·
2026 5. kitabı
Mecit Ömür Öztürk
8.8/10 · 1.940 okunma
чαsαr
Dilerim bu Derviş seni teselli etmiştir..
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bugün 1 Mayıs. Tarihte “işçi ve emekçinin günü” diye geçiyor. Ama karşıdaki inşaata bakıyorum, işçiler çalışıyor. Oysa bugün onların günü. Bugün durmaları, yan yana gelmeleri, haklarını hatırlamaları gereken gün. Ya evlerinde sessiz bir direnç, ya sokakta birlikte bir ses olmaları gereken gün. Ama hayat, kitaplarda yazdığı gibi işlemiyor. Çünkü bazı insanlar haklarını bilmedikleri için değil, kullanamadıkları için susar. Çünkü her gün çalışmazsa o günün ekmeği yoktur. Çünkü bir gün durmanın bedeli, bazen aylarca aç kalmaktır. İşte bu yüzden, “ahlaktan önce ekmek gelir” denmiş. Hak, önce karnı doyanın hatırladığı bir şeydir. Aç insanın önceliği adalet değil, hayatta kalmaktır. Bu yüzden bugün çalışan işçiye bakıp sadece “bilmiyor” demek kolay. Ama belki de biliyor… ve yine de çalışıyor. Çünkü hayat, bazen en haklı gününde bile insana durma hakkı tanımıyor. 1 Mayıs belki takvimde bir gün. Ama gerçek hayat için hâlâ bir mücadele. Tamara.
DESİCE isimli okura yanıt verildi
чαsαr
Tamara Zaten bize garip gelen işçi bayramının işçiler dışında herkese fayda sağlaması... Herkesin eşit olduğu bir dünya ütopyalardan bile öte zaten. Şuan kaymak tabaka emekçi, çalışkan ve ya zeki insanlar değil aksine dalkavukça sırtını siyasete dayamış tayfa.
Bugün 1 Mayıs. Tarihte “işçi ve emekçinin günü” diye geçiyor. Ama karşıdaki inşaata bakıyorum, işçiler çalışıyor. Oysa bugün onların günü. Bugün durmaları, yan yana gelmeleri, haklarını hatırlamaları gereken gün. Ya evlerinde sessiz bir direnç, ya sokakta birlikte bir ses olmaları gereken gün. Ama hayat, kitaplarda yazdığı gibi işlemiyor. Çünkü bazı insanlar haklarını bilmedikleri için değil, kullanamadıkları için susar. Çünkü her gün çalışmazsa o günün ekmeği yoktur. Çünkü bir gün durmanın bedeli, bazen aylarca aç kalmaktır. İşte bu yüzden, “ahlaktan önce ekmek gelir” denmiş. Hak, önce karnı doyanın hatırladığı bir şeydir. Aç insanın önceliği adalet değil, hayatta kalmaktır. Bu yüzden bugün çalışan işçiye bakıp sadece “bilmiyor” demek kolay. Ama belki de biliyor… ve yine de çalışıyor. Çünkü hayat, bazen en haklı gününde bile insana durma hakkı tanımıyor. 1 Mayıs belki takvimde bir gün. Ama gerçek hayat için hâlâ bir mücadele. Tamara.
DESİCE isimli okura yanıt verildi
чαsαr
Özel sektör çalışanı olarak ben de şu an iş başındayım. Bu tür resmi tatillerin biz özel sektör çalışanlarıyla ne zaman bağdaştırılacağını, bizim sesimizin ne zaman duyulacağını bilemiyorum. Gerçek işçiler sahada çalışırken, ben ve benim gibiler normal mesai ücretiyle iş başı yapmaya devam ediyor. Canım ülkemin her geçen gün biraz daha bozulması artık hiç şaşırtmıyor

DESİCE

, bir kitap okudu
Puan vermedi·392 syf.··
15 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2026 00:50
·
2026 17. kitabı
Robert Krugmann
7.8/10 · 355 okunma
чαsαr isimli okura yanıt verildi
чαsαr
DESİCE teşekkür ederim 👏🏻

DESİCE

, bir kitap okudu
Puan vermedi·392 syf.··
15 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2026 00:50
·
2026 17. kitabı
Robert Krugmann
7.8/10 · 355 okunma
чαsαr
Homeros'un şiir ile anlatımını ? Roman olarak yazılan bu eseri mi okumamı önerirsin ?