"Ben güçlü bir insanım, benim gücüm var,' diyen insan yaşamının direksiyonunu elinde tutan insandır. 'Düşünürüm, isterim, yaparım' duygusu içinde yaşar.
Kendi kalbine bakamayanın yaşamı bulanıktır; kendi yüreğine bakabilme cesareti gösterenler gönlünün muradını keşfedenlerdir. Dışarıya bakan rüya görür, hayal dünyasında kaybolur; içeriye bakan uyanır, kendini keşfeder.
Fidel canım, çok uzun süreden beri hiç yazamadığım için beni affetmelisin. Hoş bir rüyanın içinde hapis kalmıştım. Gerçekte bazı yazarların terimleriyle 'Aşk ikincil bir yaşamdır.'